رییس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری یک ایرانی مقیم هلند خبر داد که ضمن برقراری یک رابطه مجازی، ۱۲۰ میلیون ریال از یک شهروند کرمانی کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ کامبیز اسماعیلی با اعلام این خبر اظهارکرد: چندی پیش خانمی ۳۴ ساله و ساکن کرمان هنگام چت و پرسه زنی در فضای مجازی، با یک ایرانی مقیم هلند در یکی از شبکه های اجتماعی آشنا می شود و پس از گذشت یک ماه از این رابطه مجازی، شرایط برای ملاقات حضوری آنان در ایران فراهم شده و چند بار در کرمان یکدیگر را ملاقات می کنند که زمینه یک اعتماد کاذب را ایجاد می کند.

رییس پلیس فتا استان کرمان ابرازکرد: فرد پس از مدتی با این خانم ۳۴ ساله تماس تلفنی برقرار کرده و ادعا می کند که به دلیل سانحه رانندگی و پرداخت خسارت آن، نیاز فوری به ۱۲۰ میلیون ریال وجه نقد دارد که وی نیز بلافاصله مبلغ را به حساب فرد واریز می کند.

اسماعیلی با اشاره به متواری شدن مهاجر ایرانی پس از دریافت مبلغ، تصریح کرد: فرد مقابل که خود را قربانی یک کلاهبرداری میلیونی می بیند، به پلیس فتا کرمان مراجعه کرده و در همین راستا پرونده تشکیل و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت سرعت عمل ماموران انتظامی در رسیدگی به این پرونده، افزود: بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس فتا تشکیل و پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تجسس های فنی، محل اختفاء متهم شناسایی و روز گذشته در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

رییس پلیس فتا استان کرمان یادآور شد: متهم دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی اعتراف و اذعان کرد که قصد داشته با وجه نقد به دست آمده، همسر و فرزند خود را نیز به هلند منتقل کند.

اسماعیلی ابراز کرد: برخی افراد برای پرکردن بخشی از اوقات فراغت و یا دست یابی به تما یلات و نیازهایی که در چارچوب روابط عادی اجتماعی قادر به تسکین آن نیستند، وارد دنیای مجازی می شوند که این دسته در حقیقت ازچت و چت روم سوء استفاده کرده و عمر و پولشان را درراهی بی سود و مضر به هدر می دهند و چه بسا که این کارشان باعث هدر رفتن تمام ثروت و نابودشدن دنیا و آخرتشان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان همواره باید مراقب این گونه افراد در فضای مجازی باشند و با اعتماد بی جا زمینه وقوع جرم را فراهم نکنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات