ذبحی با بیان اینکه در برخی موارد قاچاقچیان با یکدیگر تبانی می کنند تا قانون را فریب دهند گفت: در برخی موارد قاچاقچیان از پیش با یکدیگر تبانی می کنند تا در صورت دستگیری تنها یک نفر قاچاق مواد مخدر را به گردن بگیرد و دستگیر شود.

به گزارش افکارنیوز ، حسین ذبحی در واکنش به این مساله که چرا برخی قاچاقچیان دانه درشت علی رغم صدور حکم قضائی و گاهاً اعدام، در بیرون از زندان به سر می برند اظهار داشت: این مساله با این مفهوم به هیچ وجه صحت ندارد ولی این امکان وجود دارد که از یک قاچاقچی چند ده کیلو مواد مخدر کشف شود ولی به واسطه اینکه وی به عنوان معاونت در قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب قرار می گیرد بتواند با قرار تامین آزاد می شود.

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه در برخی موارد قاچاقچیان مواد مخدر با یکدیگر تبانی می کنند تا قانون را فریب دهند افزود: در برخی موارد قاچاقچیان مواد مخدر از پیش با یکدیگر تبانی می کنند تا در صورت دستگیری تنها یک نفر قاچاق این مواد را به عهده بگیرد و دستگیر شود. به عنوان مثال ما چندین گزارش مربوط به این موضوع داشتیم که مثلا در خودرویی که چهار سرنشین داشته در لحظه دستگیری تمام سرنشینان این خودرو با قرار قبلی مسئولیت مواد کشف شده را به گردن یک نفر انداخته بودند و وی نیز این مساله را گردن گرفته بود.

وی ادامه داد: در چنین مواردی مسئولیت مواد مخدر کشف شده به گردن آن فردی است که قاچاق این مواد را بر عهده گرفته و حتی برای پلیس نیز هیچ دلیلی برای رد این موضوع و شک راجع به آن وجود ندارد. لذا در این موارد برای افرادی که از اصل ماجرا مطلعند چنین تصوری بوجود می آید که قاچاقچیان پس از بازداشت توسط پلیس، رها می شوند.

ذبحی در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس و دستگاه قضائی تمام تلاش خود را برای بستن راه های فرار قاچاقچیان مواد مخدر بکار گرفته است افزود: ما این آمادگی را داریم که گزارشات مردمی را درباره آشپزخانه های مواد مخدر صنعتی و قاچاقچیان مواد مخدر دریافت کنیم و نتیجه آن را در اسرع وقت در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون قضائی دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: هویت و اطلاعات افرادی که گزارشات خود را برای ما ارسال می کنند به صورت کاملا محرمانه نزد دستگاه قضایی محفوظ می ماند و حتی اطلاعات شخصی و هویت گزارش دهندگان در اختیار پلیس نیز قرار نخواهد گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات