دانشگاه فرهنگیان با انتشار اطلاعیه ای به اخبار برخی رسانه ها پیرامون لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان پاسخ داد.

به گزارش افکارنیوز ، دانشگاه فرهنگیان با انتشار اطلاعیه ای به اخبار برخی رسانه ها پیرامون لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان پاسخ داد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

با توجه به طرح پاره ای اظهار نظرهای غیر مسئولانه در خصوص انحلال مجوز دانشگاه فرهنگیان و اخبار بی پایه چند رسانه معدود که به این شایعات بی اساس دامن زده اند، بدینوسیله اعلام می نماید؛ دانشگاه فرهنگیان که هم اکنون به عنوان دومین مولود آموزش عالی کشور پس از انقلاب اسلامی در حوزه تربیت نیروی متخصص آموزشی محسوب می شود، بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رسالت خطیر تامین نیروی انسانی کارآمد و تربیت معلم در نظام رسمی آموزشی کشور را بر عهده دارد.

این دانشگاه هم اکنون با وجود بیش از ۶۰ هزار دانشجو و ۱۸۰۰ استاد و مدرس در ۹۸ مرکز دانشگاهی در گستره کشور مشغول فعالیت می باشد که باید به این مجموعه عظیم، اعتبار علمی اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات و پشتوانه های قانونی دیگر از سوی مجلس محترم شورای اسلامی را نیز اضافه نمود.

لذا باری دیگر توجه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت کشور، فعالان خدوم رسانه ای و مدرسان و دانشحویان و فرهنگیان عزیز را به فرازی از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه فرهنگیان جلب می نماید: " این مسئله ی دانشگاه فرهنگیان هم خیلی مهم است؛ این هم از جمله ی چیزهائی است که باید به طور جدی به آرایش درونی آن توجه شود. معلم اگر شخصیت خودش ساخته نباشد، نمی تواند به متعلم خود، به مخاطب خود چیزی بدهد. اینجا شخصیت معلمین ساخته میشود. اگرچه این دانشگاه در ذیل آموزش و پرورش تعریف شده است و مربوط به آموزش و پرورش است، لیکن آموزش عالی باید همه پشتیبانی های ممکن را از این دانشگاه ها بکند. اینها کارهائی است که در زمینه ی آموزش و پرورش باید انجام بگیرد.

در پایان ضمن تکذیب هرگونه شایعه پیرامون لغو مجوز دانشگاه فرهنگیان ، خاطرنشان می نماییم دانشگاه فرهنگیان برآیند تلاش عالمانه نخبگان فرهنگی این کشور برای ساختن فردای ایران است و به منظور تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین و نیل به نظام آموزش و پرورش زیبنده ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ ناگزیر به تربیت نسلی باورمند از معلمان هستیم که این مهم از رهگذر همراهی همه دغدغه مندان فرهنگ دوست با دانشگاه فرهنگیان محقق خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات