مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه به دلیل سکون و پایداری جوی، طی روزهای آینده شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار می گیرد، گفت: هوای سرد تا پایان هفته در کل کشور حاکم خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز ، احد وظیفه اظهار داشت: پیش بینی می شود که تا پایان هفته جاری شرایط جوی در کل کشور به خصوص تهران پایدار بماند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، افزود: طی روزهای آینده در تراز میانی جو شاهد سکون یا نزول هوا هستیم که این شرایط باعث می شود جریانات صعودی در منطقه شکل نگیرد.

وی بیان داشت: در شرایط سکون و پایداری جوی، دود حاصل از خودروها، منازل و… در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتری سطح زمین باقی می ماند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که شرایط ناسالم هوای تهران تا پایان هفته ادامه یابد، ابراز داشت: تعطیلی فردا می تواند تا حدی مانع از تشدید آلاینده های جوی در روز آینده باشد اما پیش بینی می شود که آلاینده های هوا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش یابد.

وظیفه با اعلام اینکه سرعت وزش باد طی روزهای آینده ضعیف خواهد بود، ادامه داد: در کل کشور و تهران طی روزهای آینده تغییرات دمایی نخواهیم داشت و هوای سر موجود تا پایان هفته جاری حاکم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جنوب شرق و شرق کشور (نوار جنوبی) شاهد عبور سامانه بارشی خواهیم بود، افزود: بر همین اساس برای امروز و فردا پیش بینی می شود که خلیج فارس، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و بوشهر بارش باران را تجربه کنند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش برف در کشور، خاطرنشان کرد: در هفته جاری برای هیچ یک از مناطق کشور بارش برف پیش بینی نمی شود و چنانچه بارشی هم صورت گیرد در ارتفاعات غرب کشور و به صورت پراکنده خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات