وزیر کشور گفت: روند افزایش جمعیت در کشور با توجه به شرایط جغرافیایی و بلند مدت در ۳۰ سال آینده پاسخگوی نیاز های جامعه نیست و جبران این خلاء در این مدت کوتاه مشکلاتی را پدید می آورد.

به گزارش افکارنیوز ، رحمانی فضلی در مراسم روز ملی ثبت احوال کشور که به مناسبت سوم دی ماه سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال در سالن همایش های وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی چهار گانه و مهاجرت، صدور اسناد هویتی ایرانیان در اقصی نقاط کشور و جهان و همچنین تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرتی الزامات اساسی است که سازمان ثبت احوال کشور به ویژه در سالهای اخیر کارکرد موثرتری در این زمینه از خود به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: شاید در مرحله دوم اهمیت سازمان ثبت احوال را درک نکنیم اما وقتی وارد مراحل اجرایی، برنامه ریزی و سیاستگذاری می شویم نقش آمار، اطلاعات، تحلیل و گزارش ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر کشور بیان داشت: یکی از کارکردهای مهم این سازمان نقش ثبت احوال در تعیین و تشخیص هویت است. هویت یک ملت موضوعی در قلمرو جغرافیای سیاسی و مربوط به چگونگی پیدایش و بقای یک ملت است و بخش پراهمیتی از موجودیت معنوی بشر شمرده می شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال امانتدار هویت ملی و ملیت است و با صدور کارت ملی و شناسنامه ملیت یک فرد تعریف می شود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: روند افزایش جمعیت کشور موجب نگرانی شده است و همه کسانی که در این موضوع سهل انگاری کرده اند باید عذرخواهی کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: روند افزایش جمعیت در کشور با توجه به شرایط جغرافیایی و اهداف بلند مدت در ۳۰ سال آینده پاسخگوی نیاز های کشور نیست و جبران کردن این خلاء در یک زمان کوتاه مشکل ساز است.

رحمانی فضلی به هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن یارانه ها به گونه ای طراحی شد که توزیع یارانه ها برای جبران کاستی های اقشار کم درآمد جامعه باشد و در این راستا طرح خوشه بندی و دهک ها در جامعه مطرح شد که بلافاصله شاهد اعتراضاتی در این زمینه بود.

وی یادآور شد: علی رغم اینکه تمام دستگاه ها به هدفمندی یارانه ها پرداختند ولی هنوز هیچ کدام از آنها نتوانستند به اطلاعات جامع و دقیقی برسند.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان ثبت اسناد به واسطه صدور اسناد ملکیتی بیشترین جلب اتفاق می افتد و هنگامی که سازمان ثبت اسناد با سازمان ثبت احوال مرتبط باشد می توان جلوی این اتفاق را گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: خدمت رسانی گسترده در فضای مجازی و فرآیند تکمیل پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی که زمینه خدمت رسانی بسیار سریع و موثر را فراهم خواهد کرد از خدمات و نوآوری های قابل توجه در سال های اخیر این سازمان است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات