کارشناس بهداشت محیط گفت: متأسفانه وقتی آلودگی هوا به شرایط هشدار می رسد و مدارس تعطیل می شود، می بینیم که تردد کودکان در پارک ها و کوچه ها زیاد می شود بدون آنکه والدین، به تأثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامتی کودکان اهمیت دهند.

به گزارش افکارنیوز ، مجید تاجیک اظهار داشت: در بخش آلودگی هوا باید همه وزارتخانه ها و نهادها با هم همکاری کنند اما نقش مردم در این زمینه پررنگ تر است و آنها می توانند با انجام برخی اقدامات در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشند.

کارشناس بهداشت محیط گفت: تأثیرات منفی آلودگی هوا بر روی کودکان، افراد سالخورده، زنان باردار و گروه های حساس بر کسی پوشیده نیست.

کارشناس ارشد مهندسی محیط زیست تصریح کرد: تردد با وسائل حمل و نقل عمومی و تنظیم سیستم گرمایشی منزل از مواردی است که می تواند توسط مردم صورت پذیرد و به کاهش آلاینده ها کمک کند؛ البته افزایش فضای سبز نیز در این زمینه راهکار مثبتی به حساب می آید.

تاجیک افزود: متأسفانه وقتی آلودگی هوا زیاد می شود و مدارس تعطیل می شود، می بینیم که تردد کودکان در پارک ها و کوچه ها زیاد می شود و خانواده ها به این امر توجه نمی کنند که غلظت آلاینده ها وضعیت هوا را به هشدار رسانده و مدارس تعطیل شده و بی توجه به تأثیرات منفی آلودگی هوا کودکان خود را در فضای باز رها می کنند.

کارشناس بهداشت محیط گفت: تأثیرات منفی آلودگی هوا آنی نیست و زمان بر است؛ البته این آلاینده ها نقش تشدید کنندگی در بیماری ها را نیز دارند و عوارض بیماری های قلبی و ریوی را تشدید می کنند.

وی ادامه داد: باید افراد به این امر واقف باشند که از تردد بی دلیل و انجام ورزش در محیط های باز در ایامی که آلودگی هوا به مرز هشدار یا اخطار رسیده، بپرهیزند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات