عضو شورای شهر در جلسه علنی امروز گفت: این شورا بر موضوع پروژه ایران زمین حساس است و مصوبه شورا یعالی شهرسازی را با جدیت اجرا کرده تا جلوی این تخلف گرفته شود.

به گزارش افکارنیوز ، انصاری در سی و سومین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و لغو پروانه ساختمانی پروژه ایران زمین اظهار داشت: بحثی که در شورا داشتیم در مرحله نخست دفاع از حقوق شهروندی است چرا که تعداد زیادی از ساکنان محله ایران زمین دچار مشکل شده اند و براثر رانشی که در منطقه به وقوع پیوست هنوز هم ترک هایی مشاهده می شود.

وی افزود: نکته دیگر در خصوص پروژه ایران زمین تخلفی است که در پهنه مسکونی صورت گرفته است به گونه ای که در این پهنه مسکونی دستور ساخت برج داده شده بود؛ ما از سرمایه گذاری مشروع دفاع خواهیم کرد اما اجازه نمی دهیم صاحبان سرمایه از موقعیت مالی، اجتماعی و اداری خود سواستفاده کنند.

عضو شورای شهر ادامه داد: هفته گذشته مالک پروژه ایران زمین مصاحبه ای را علیه مصوبه شورای عالی شهرسازی انجام داده بود و در این مصاحبه اعلام کرده که با قدرت کار خود را ادامه می دهم. قطعا شورا برروی این مسئله حساس است و مصوبه باید جدیت اجرا شده و جلوی این تخلف گرفته شود.

انصاری در ادامه با اشاره به بحث مرخصی و ماموریت های شهردار تهران عنوان کرد: طبق آیین نامه پرداخت حقوق و مزایای شهرداران مرخصی و ماموریت شهردار باید با تایید شورا باشد؛ در هفته گذشته شاهد بودیم که شهردار تهران به ترکیه سفر داشت، بنده اطلاع ندارم که این مرخصی با نظر شورا بود یا خیر. و آیا جانشین قانونی برای شهردار در مدت غیبتش مشخص شده بود.

وی بیان کرد: تهران شهری با ۱۲ میلیون جمعیت است و اگر یک ساعت شهردار در آن حضور نداشته باشد باید جانشین قانونی وی معرفی شود. بنابراین من هیئت رئیسه شورای شهر سوال دارم که آیا در سفر شهردار تهران به ترکیه جانشین قانونی برای وی معرفی شده بود یا خیر.

طلایی در پاسخ به سوال انصاری عنوان کرد: عرف بر این است که هنگام مرخصی یا ماموریت شهردار با هیئت رئیسه شورای شهر هماهنگی می شود و حتما این کار انجام شده است. البته بنده اطلاعی ندارم.

در ادامه این جلسه سرخو یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به اینکه شهرداری تهران درباره رفع مشکلات بیمه درمانی کارکنان روزنامه همشهری اقدامی را انجام دهد گفت: ۱۰۰ نفر از کارکنان این روزنامه طی نامه ای از شهرداری درخواست کرده اند تا مجدداً دفترچه بیمه قبلی آنها احیا شود چرا که آنها تا سال ۸۹ از دفتر بیمه شهرداری استفاده می کردند اما به علت نامعلوم این دفترچه قطع شده و در مسائل درمانی دچار مشکل شده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات