دبیر کمیته ایدز سازمان بهزیستی گفت: ابتلا از طریق جنسی در سال ۹۱ به حدود ۳۶ درصد رسیده در حالی که این درصد قبلا حدود ۸ درصد بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، مجید رضازاده اظهار داشت: در سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز آیتم های مختلفی با محوریت آموزشی برای مربیان و افراد عادی گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در این سایت قالب هایی مانند کتاب به صورت پی دی اف، پاور پوینت های آموزشی، در مورد بیماری ایدز وجود دارد و علاوه بر آن از طریق ارتباط آنلاین افراد می توانند از آموزش ها برخوردار شوند، به صورت اینترنتی امتحان داده و مدرک دریافت کنند.

دبیر کمیته ایدز سازمان بهزیستی همچنین گفت: بازدیدکنندگان از این سایت می توانند از این طریق با کارشناسان در ارتباط بوده و جواب سؤالات خود را از آنها بگیرند و از جدیدترین اخبار در مورد این بیماری مطلع شوند.

رضازاده افزود: این سایت حدود یک سال و نیم است که راه اندازی شده اما تا به حال دسترسی آن تنها برای مربیان بهزیستی بود، ولی از این به بعد و بعد از رونمایی بازدید عمومی آن آغاز خوهد شد.

وی در خصوص ضرورت ایجاد سایت در مورد بیماری ایدز، اظهار داشت: در مورد هر فردی می توانیم از طریق اجبار یا اختیار به نتیجه برسیم، اما تجربه نشان داده استفاده از اختیار نتیجه مطلوب تری عاید می کند و نکته اساسی در این بحث عنصر آموزش است. ضمن اینکه هدف ما از راه اندازی این سایت آموزش جوانان و جلوگیری از آسیب های این بیماری است.

دبیر کمیته ایدز سازمان بهزیستی تصریح کرد: در سال های دهه ۸۰ خطر ابتلا به بیماری ایدز از طریق تزریق احساس شد و با اقدامات انجام شده میزان ابتلا به این بیماری از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد. اما موج سوم یعنی ابتلا از طریق رفتارهای پرخطر جنسی روبه افزایش است و به دلیل وجود تابو در این زمینه نتوانستیم مانند تزریق جلوی آن را بگیریم.

رضازاده در پایان گفت: ابتلا از طریق جنسی در سال ۹۱ به حدود ۳۶ درصد رسیده در حالی که این درصد قبلا حدود ۸ درصد بوده و همین آمارها نشان دهنده ضرورت درنظر گرفتن اعتبارات خاص در بودجه برای این حوزه است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات