محقق برگزیده چهاردهمین جشنواره پژوهشی علوم پزشکی شهید بهشتی از ساخت ماده اولیه دارویی برای درمان آنژین صدری و عروق کرونر خبر داد و گفت: در صورت ورود این دارو به بازار قیمت آن یک سوم مشابه خارجی خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز ، افشین زرقی در مورد جزئیات ساخت ماده اولیه دارویی گفت: داروی نیکوراندیل از جمله داروهای شُل کننده عروق کرونر است که از دسته داروهای نیترات آلی محسوب می شود و در درمان آنژین صدری و عروق کرونر قلب و پرفشاری خون کاربرد دارد.

معاون پژوهشی دانشکده داروسازی علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به قابلیت انفجار این دارو هنگام ساخت سنتز آن از دشواری خاصی برخوردار است و با تحقیقاتی که انجام دادیم توانستیم تکنولوژی ساخت ماده اولیه نیکوراندیل را برای نخستین بار در کشور بومی سازی کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر این نکته تأکید کرد: در صورت تایید وزارت بهداشت و حمایت لازم از این پژوهش می توانیم در آینده ای نزدیک آن را به شکل قرص تجاری سازی کرده و روانه بازار کنیم.

به گفته محقق برگزیده چهاردهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشابه این دارو تحت نام تجاری «ایکورل» از خارج کشور وارد می شود که به عنوان داروی تک نسخه ای و با قیمت بالا به فروش می رسد، اگر این دارو تولید شود، با اثربخشی یکسان، یک سوم قیمت مشابه خارجی خواهد بود.

طرح ساخت ماده اولیه دارویی برای درمان آنژین صدری و پرفشاری خون در چهاردهمین جشنواره پژوهشی علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان طرح برتر پژوهشی برگزیده شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات