رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال تعداد زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی دو برابر سال گذشته بود و پیش بینی می شود سال آینده این تعداد به یک میلیون نفر برسد.

به گزارش افکارنیوز ، سعید اوحدی درخصوص بررسی اوضاع مرزها و مسیر حرکتی زائران اربعین حسینی و نیز دیدار مسئولان کاروان های راهیان نور با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: تعداد زائران ایرانی در اربعین به حدود دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و پیش بینی می شود در سال آینده به حدود یک میلیون زائر برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ستاد اربعین با عنوان مناسبت های ویژه با رویکرد اربعین در سازمان حج و زیارت تشکیل می شود و برای مناسبت های پیش رو از جمله ایام نوروز، عرفه، نیمه شعبان، عاشورا و اربعین برنامه ریزی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، هماهنگی موجود بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را موجب تسهیل امور حج و زیارت و ارائه خدمات بهتر به زائران ایرانی خانه خدا و عتبات عالیات دانست.

وی اظهار داشت: با تداوم و تقویت هماهنگی های موجود بین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و اتخاذ تصمیم های کارشناسی و همه جانبه نگر، در آینده وضعیت حج و عمره بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نیز بر استفاده از ظرفیت های بسیج در مناسبت های ویژه از جمله اربعین و عاشورا و عرفه در سال آینده تأکید کرد و افزود: لازم است سازمان حج و زیارت در هماهنگی با مسئولان بخش خصوصی تقویت امکانات مرزی را پیگیری کند.

خدر نژاد معاون امور حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت نیز در رابطه با عمره سال جاری اظهار داشت: وضعیت عمره سال جاری روند بسیار مناسبی دارد و از هفته آینده روزانه ۱۴ پرواز عمره انجام خواهد شد.

به گفته وی برای اعزام حداقل ۸۰۰ هزار زائر عمره در سال جاری برنامه ریزی شده است و برنامه ها برای افزایش این رقم به حدود یک میلیون نفر در سال آینده در حال انجام است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات