اعضای یک باند به بهانه اعزام افراد به سفرهای زیارتی دست به کلاهبرداری ۹۰۰میلیون تومانی در قم زدند.

به گزارش افکارنیوز ، مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی استان قم در جریان کلاهبرداری اعضای یک شبکه قرار گرفتند که به بهانه زیارت عتبات عالیات و حج عمره میلیون ها تومان پول به جیب زده بودند.

با اعلام این گزارش، تیمی از مأموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند تا اینکه موفق به شناسایی متهم اصلی این پرونده شدند. کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

متهم بعد از دستگیری خود را بی گناه دانست اما وقتی شواهد و مدارک را علیه خود دید لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری میلیونی اعتراف کرد.

وی گفت: من و همدستانم از طعمه های خود به بهانه اعزام به عتبات عالیات ۸۰۰هزار تومان و برای حج عمره ۲ میلیون تومان پول می گرفتیم. بعد از آن به آنها وعده رزرو بهترین هتل در عراق و عربستان را می دادیم. برای همین مالباخته ها فریب خورده و این مبلغ را در اختیار ما قرار می دادند. وی افزود: این نقشه را با ۴نفر از همدستانم طراحی کرده و انجام می دادیم و با تبلیغات گسترده در سطح شهرطعمه هایمان را شناسایی می کردیم.

پس از اعترافات این مرد، در تحقیقات مشخص شد که اعضای این شبکه چند نفر از افراد را به سفرهای زیارتی اعزام کرده بودند تا بتوانند اعتماد دیگران را راحت تر جلب کنند. آنها سپس مدام سفرهای طعمه های دیگرشان را به تعویق می انداختند تا اینکه متواری شدند.

بعد از اعترافات متهم اصلی پرونده، همدستان او نیز به دام پلیس افتادند.

سرهنگ مهدی قدمی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: مأموران در تحقیقات خود پی بردند که تاکنون بیش از ۱۱۰۰ نفر، در مجموع مبلغ ۹۰۰میلیون تومان، از شهر قم و برخی استان های دیگر جهت رفتن به سفر زیارتی به این باند پرداخت کرده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات