یک کارشناس طب سنتی گفت: هنگام غم و اندوه، حرارت غریزی کاهش پیدا می کند و تنفس نیز به خوبی صورت نمی پذیرد، به همین دلیل هضم غذا با اختلال روبه رو می شود.

به گزارش افکارنیوز ، سید جواد علوی اظهار داشت: اگر افراد هنگام غم و اندوه غذا مصرف کنند، هضم غذا دچار اختلال می شود.

به گفته وی به دلیل اینکه حرارت غریزی فرد هنگام بروز غم و اندوه را در بدن پنهان می کند و کاهش حرارت غریزی اتفاق می افتد و تنفس نیر به خوبی صورت نمی پذیرد، هضم غذا با اختلال روبه رو می شود.

این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه در هنگام ترس و خشم نیز هضم غذا اختلال پیدا می کند، عنوان کرد: در هنگام خشم و غضب حرارت غریزی به حرارت غیر طبیعی و سوزاننده ای تبدیل می شود که بدن را تحریک و مضطرب می کند.

علوی افزود: حرارت غذا باید در حد اعتدال باشد چرا که مصرف غذای بسیار داغ موجب تباهی، سستی معده و سنگینی سر می شود و غذای بسیار سرد موجب کاهش حرارت غریزی، اختلال در هضم می شود و غذا بدن آنکه هضم شود، از معده عبور می کند و بدن از آن نفعی نمی برد.

وی اضافه کرد: افراد غذا را بر اساس مزاجشان مصرف کنند بسیاری از افراد خودشان متوجه می شوند که مثلاً با خوردن ماست دچار دل درد می شوند و برخی دیگر متوجه می شوند که خرما می خورند بدنشان داغ می کند؛ این خودش نوعی شناخت مزاج است.

این کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای رقیق باید قبل از غذاهای غلیظ مصرف شود چرا که زود هضم می شود و از معده عبور می کند ولی این در حالی است که فرد داری معده سالم و قوی است و به هر حال رعایت ترتیب غذا مهم است.

علوی با اشاره به اینکه مواد غذایی گرم؛ بدن را گرم و معتدل می کند، بیان داشت: یکی از عواملی که موجب سردی بدن می شود، مصرف غذاهای سرد و نوشیدنی است.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در مصرف غذا موجب بروز مشکلاتی می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که با به تاخیر انداختن صرف غذا دچار سر درد و حالت تهوع می شوند، باید غذا مصرف کنند ولی در مواقعی که چنین حالاتی در فرد ایجاد می شود، به دلیل اینکه ممکن است در هضم غذا اختلالی رخ دهد، غذا را کم و با فاصله مصرف کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات