فرمانده یگان محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد از برخورد خودرو با یک توله پلنگ در جاده گچساران خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، جمشید عبدی پور دراین باره گفت: حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته یک ماده پلنگ جوان در جاده گچساران به دیل (محدوده دشتک) در داخل منطقه حفاظت شده کوه دیل با یک خودرو پژو ۲۰۶ برخورد کرد.

به گفته وی، سرنشینان خودرو که ۳ جوان بودند پس از برخورد با پلنگ، توقف کرده و موضوع را به اداره محیط زیست گزارش دادند. این ۳ جوان به محیط بانان گفته اند که این توله پلنگ به همراه مادرش و یک توله دیگر مشغول عبور از جاده بودند که خودرو آنها با این توله برخورد و دو پلنگ دیگر فرار می کنند.

فرمانده یگان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با حضور نیروهای یگان محیط زیست در محل، توله پلنگ مصدوم که بیهوش شده بود به پاسگاه سرمحیط بانی دیل منتقل شد.

عبدی پور افزود: طی هماهنگی اداره محیط زیست گچساران، با حضور دامپزشک این توله پلنگ تحت درمان قرار گرفت و صبح امروز حدود ساعت ۶ به هوش آمد.

فرمانده یگان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون حال عمومی این پلنگ جوان خوب گزارش شده ولی همچنان تحت مراقبت دامپزشک قرار دارد.

عبدی پور افزود: این توله پلنگ حدودا ۸ ماهه است و در صورت اطمینان از سلامت کامل و تایید دامپزشک در همان محل برخورد با خودرو رهاسازی خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات