آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه به صورت سراسری در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر حسین توکلی سخنگو و مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بااعلام این خبر گفت: کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان www. sanjesh. org توزیع می شود.

وی افزود: هر داوطلب بر حسب مورد و با توجه به تاریخ برگزاری آزمون هر کد رشته امتحانی می تواند به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنما اقدام کند.

به گفته وی با توجه به اینکه ۱۱۲هزار و ۶۰۵ داوطلب علاقه مند به شرکت در دو رشته امتحانی هستند و برای این افراد دو کارت ورود به جلسه در نظر گرفته می شود، بنابراین جمعا یک میلیون و ۶۴ هزار و ۴۹۳ کارت برای تمام داوطلبان شرکت در آزمون سکارشناسی ارشد ناپیوسته درنظر گرفته شده است.

توکلی همچنین درباره زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، تصریح کرد: بر اساس زمان پیش بینی شده این آزمون در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در روزهای چهارشنبه ۱۶ بهمن، پنجشنبه ۱۷بهمن و جمعه ۱۸ بهمن ماه سال ۹۲ در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

جزییات نحوه پذیرش برای کد رشته های امتحانی مختلف


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره جزییات ثبت نام کننده گان و تعداد داوطلبان و کد رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ جزییاتی را اعلام کرد.

توکلی با اشاره به اینکه بر اساس زمان پیش بینی شده ثبت نام از داوطلبان شرکت در دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ و نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور از روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و با در نظر گرفتن مهلت های تمدید شده ثبت نام در ساعت ۲۴ دوشنبه ۲۷آبان ماه پایان پذیرفت، گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در ۱۴۲ کد رشته امتحانی شامل ۵۱ کد رشته امتحانی علوم انسانی، ۱۶ کدر رشته امتحانی علوم پایه ۲۹ کد رشته امتحانی فنی و مهندسی، ۲۵کد رشته امتحانی کشاورزی، ۱۳ کد رشته امتحانی هنر و ۸ کد رشته امحانی دام پزشکی برگزار می شود.

به گفته وی ثبت نام از داوطلبان ۱۳۷ کد رشته امتحانی از ۱۴۲ کد رشته امتحانی به طور متمرکز و از طریق شبکه اینترنتی سازمان انجام شده است.

توکلی درباره نحوه پذیرش برای ۵ کد رشته امتحانی دیگر خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان این ۵ کد رشته امتحانی که عبارت اند از کدهای رشته امتحانی ۱۱۴۷،۱۱۴۹،۱۱۵۰،۱۱۵۱،۱۱۵۳ با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش و توسط ارگان های ذی ربط انجام گرفته و یا در آینده صورت می پذیرد.

تعداد داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه از ثبت نام ۹۵۱ هزار و ۸۸۸ داوطلب جهت شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۳ و المپیاد دانشجویی علمی خبر داد و درباره جزییات آن، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹۳ هزار ۱۰۹ داوطلب زن و ۴۵۸ هزار و ۷۷۹ داوطلب مرد هستند که به عبارت دیگر ۵۱.۸۰ درصد داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته را زنان و ۴۸.۲۰ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.

افزایش ۵۵ هزار و ۷۶۳ داوطلب در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ نسبت به سال گذشته از دیگر نکاتی بود که وی به آن اشاره کرد.

تعداد دواطلبان شرکت در آزمون دو کد رشته تحصیلی بیش از زنان است


وی درباره تعداد داوطلبانی که مبادرت به انتخاب دو کد رشته تحصیلی در این آزمون کرده اند، اظهار کرد: از تعداد ۹۵۱ هزار داوطلبی که در آزمون ۱۳۷ کد رشته تحصیلی ثبت نام کرده اند ۱۱۲ هزار و ۶۰۵ داوطلب اقدام به ثبت نام ر دو کد رشته تحصیلی کرده اندکه از این تعداد ۵۲ هزار ۵۳۲ داوطلب زن و ۶۰هزار و ۷۳ داوطلب مرد هستند.

به گفته توکلی برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ جمعا یک میلیون و ۶۴ هزار و ۴۹۳ کارت ورود به جلسه برای کلیه داوطلبان در نظر گرفته شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات