عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کاهش ۵۶ درصدی اعتبارات سیاست های جمعیتی در بودجه ۹۳ از پیشنهاد این کمیسیون در خصوص اختصاص ۳ هزار میلیارد برای وام ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، محمداسماعیل سعیدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای وام ازدواج جوانان در بودجه سال ۱۳۹۳ اظهار داشت: بودجه سال آینده در اعتبارات پیرامون سیاست های جمعیتی حدود ۵۵ تا ۵۶ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفته است که پیشنهاد اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان را صرفاً برای وام ازدواج جوانان به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه دهد تا مشکل وام ازدواج جوانان حل شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در صورت تصویب این موضوع در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس، تسهیلاتی برای ارائه وام قرض الحسنه ازدواج در اختیار بانک ها قرار می گیرد.

سعیدی در خصوص کاهش بودجه دستگاه های حمایتی گفت: بودجه سال آینده دستگاه های حمایتی مانند سازمان بهزیستی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان زندان ها کاهش را نشان می دهد و کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد داده که این بودجه نه تنها کاهش نیابد، بلکه افزایش یابد یا سطح فعلی آن حفظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه های دیگر مانند جهاد دانشگاهی، بیمه ها و صندوق بازنشستگی مشکلات بودجه ای دارند و بنیاد شهید نیز از سال های گذشته بدهی هایی داشته است و هر سال قول می دهد که این بدهی ها را بپردازد، ولی در بودجه سال آینده اعتباری برای این موضوع پیش بینی نمی شود. لذا نظر کمیسیون اجتماعی این است که امسال بخشی از بدهی ها پرداخت شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات