افکارنیوز گزارش می دهد:

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار، از درمان مجدد» دانش آموزان شین آباد «از امروز (شنبه) خبر داده است.

گروه اجتماعی - مرضیه محمدی - روستای شین آباد را بیش از یک سال است که همه می شناسند آن هم با غمنامهٔ آتش گرفتن بخاری نفتی در کلاس درس و مرگ دونفر از دانش آموزان و سوختگی شدید ۲۶ دانش آموز دیگر.
هر از گاهی اتفاقات ناخوشایندی در اطرافمان رخ می دهد که تصورش هم زندگی را مختل می کند. اما دامنه دار شدن حوادثی همچون خاطره تلخ سوختگی در کلاس درس برای دانش آموزان شین آباد این روز ها غم نامه ای است که روز به روز طولانی تر می شود.

به گزارش افکارنیوز؛ صورت های چروک شده دانش آموزان شین آباد قرار بود کمتر از دو ماه از زمان حادثه به روز اول بازگردد اما حالا چند ماهی است که باید در به دری و رفت و آمد از این بیمارستان به آن بیمارستان در تهران را به همه سختی های پیش روی این دانش آموزان و خانواده های آن ها اضافه کرد. شاید اگر مسئولان وقت در زمان وقوع حادثه و پس از آن از دادن وعده و و عید سرباز می زدند و قول های عملی به دانش آموزان حادثه دیده و خانواده های آن ها می دادند حالا با تصویر حضور دخترکانی با صورت های سوخته در دفتر رییس جمهور مواجه نبودیم.

در زمان وقوع حادثه حتی برخی از مسئولان با بیان دلایلی تعجب آور اقدام به پاک کردن صورت مسئله می کردند. به طوریکه همان زمان مرتضی رییسی، معاون وزیر آموزش و پرورش وقت و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس امکانات موجود در کلاس درس را استاندارد توصیف کرد! وی همچنین ذکر کرد: «کپسول آتش نشانی در پشت کلاس درس بوده و حتی از آن برای خاموش کردن آتش استفاده شده است و تمام مسئولان مدرسه به خصوص سرایدار در خصوص رعایت ایمنی مدارس آموزش های لازم را فرا گرفته بودند.

کم کاری مسئولان و ادامه مشکلات

هنوز از خاطر خبرنگاران دور نیست که حاجی بابایی وزیر وقت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که» نمایندگان درخواست استعفا از وی می خواهند «چه گفت! وی در پاسخ به این سوال گفت: » شما چی؟ شما را برکنار کنیم یا نه اگر به موقع خبر می دادید مواظب مدرسه شین آباد پیرانشهر باشید این اتفاق روی نمی داد. «
حاجی بابایی حداقل در رابطه با رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان مدرسه ابتدایی انقلاب اسلامی شین آباد کارنامه خوبی از خود به یادگار نگذاشت.
گاهی کم کاری برخی از مسئولان در پست های حساس نتیجه ای جز کار اضافی برای مسئولان بعدی ندارد. اردیبهشت ماه سال جاری بود که وزیر وقت آموزش و پرورش از پرداخت بیمه عمر، استخدام بعد از ۱۸ سالگی و پرداخت دیه حادثه دیدگان مدرسه شین آباد خبر داد. موضوعی که به گفته والدین برخی از این دانش آموزان نمی تواند درد دل آن ها را مداوا کند چراکه درمان چهره به هم ریخته دانش آموزان باید در اولویت همه کار ها باشد.
فشار مشکلات اقتصادی، کمبود حمایت از دانش آموزان آسیب دیده، صورت سوخته دختران معصوم تنها بخشی از مشکلاتی است که بر دل خانواده این دانش آموزان سایه انداخته است.

آن طور که خانواده های دانش آموزان شین آبادی می گویند تأمین نشدن هزینه های درمان از سوی دولت موجب توقف درمان فرزندانشان شده است، پیش از این وزارت بهداشت اعلام کرده بود که هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد. به گفته معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت یک گروه از دانش آموزان شین آبادی دوشنبه این هفته در بیمارستان فاطمه زهرا تحت عمل جراحی قرار می گیرند و مبلغ ۱۵۰میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت ۳۰ آذر برای درمان دانش آموزان شین آبادی به حساب دانشگاه علوم پزشکی ایران واریز شده است. علت اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان حضرت فاطمه زهرا اعلام می کنند پولی به حساب آن ها واریز نشده بروکراسی اداری است و درباره ادامه درمان دانش آموزان شین آبادی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران مذاکره شده است. محمودرضا محقق می گوید: وزارت بهداشت هم محدودیت هایی دارد، البته دولت نیز تعهد کرده است تا پایان امسال مبلغ یک میلیارد تومان برای هزینه درمان این دانش آموزان اختصاص دهد.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای درمان

پس از گذشت بیش از ۱۲ ماه از حادثه سوختگی دانش آموزان و تحصن آن ها در دفتر ریاست جمهوری به گفته مسئولان قرار است رسیدگی به درمان کامل دانش آموزان در دولت یازدهم نتیجه بخش باشد. به طوریکه معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار، از درمان مجدد» دانش آموزان شین آباد «از امروز (شنبه) خبر داده است. محمد آقاجانی معاون وزیر بهداشت در گزارش مجله خبری از شبکه یک با اشاره به اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان برای دانش اموزان شین آبادی گفته است: از شنبه عمل های جراحی این دانش آموزان مجدداً آغاز می شود، خوشبختانه با پیگیری هایی که با هیئت دولت و وزیر بهداشت صورت پذیرفت، مبلغ یک میلیارد تومان برای ادامه درمان این کودکان اختصاص پیدا کرد. قبل از تخصیص این اعتبار توسط دولت، وزارت بهداشت نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به بیمارستان فوق تخصصی خصوصی حضرت فاطمه (س) که این کودکان در آنجا مشغول مداوا هستند، پرداخت کرد تا هیچ وقفه ای در درمان اتفاق نیافتد. معاون درمان وزیر بهداشت به بخش خدمات ویژه این بیمارستان اشاره کرد و افزود: این بخش در اختیار کودکان قرار گرفته و همه امکانات برای درمان کاملاً آماده است. البته با افرادی که در گذشته در درمان کودکان شین آباد کوتاهی داشته اند برخورد می شود. براین اساس دوره درمان این کودکان طولانی است و جراحی های ترمیمی پلاستیک متعددی انجام می شود که ۳ الی ۵ سال زمان برای مداوا نیاز است.
حال باید دید مسئولان دولت یازدهم چقدر در وعده های خود در تامین نیازهای دانش آموزان حادثه دیده شین آباد و مهم تر از همه ترمیم چهره های مچاله شده آن ها صادق خواهند بود؟ !
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات