رئیس کمیسیون اجتماعی با انتقاد از تشتت مدیریت در مجموعه بهداشت ودرمان، محقق نشدن تست اولیه کمپ شفق را بدلیل عدم غربالگری و استقرار پزشکان توسط مجموعه این برشمرد و گفت: درصورت برطرف نشدن مشکلات از وزیر پیگیر این موضوع خواهیم شد.

به گزارش افکارنیوز ، حسین طلا با اشاره به بازدید اخیر خود به همراه چند تن از مسئولان وزارت کشور، ستاد مبارزه با موادمخدر، دانشگاه های علوم پزشکی و برخی از مدیران استان تهران از کمپ شفق اظهار داشت: این بازدید پیرو جلسه سال گذشته مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولین مبارزه با موادمخدر انجام شد که در آن جلسه نمایندگانی از ستاد مبارزه با موادمخدر، پلیس، بهزیستی، شهرداری تهران و استانداری حضور داشتند و به بررسی موضوع ساماندهی و جمع آوری معتادان از سطح شهر و ماده ۱۶ پرداختند که در این ماده تصریح شده معتادان خیابانی باید به کمپ های اجباری زیرنظر دولت هدایت شوند.

اتمام فاز اول ساخت کمپ اجباری اخوان / انتقاد از عدم استقرار پزشکان و غربالگری در کمپ شفق

وی ادامه داد: در جلسه سال گذشته با توجه به محدودیت های موجود، استانداری تهران اعلام کرد که کمپی را در مجموعه بیمارستان اخوان شهرستان ملارد در نظر گرفته و در حال پیگیری روند ساخت و تجهیز آن است که با همکاری قابل تقدیر استانداری، فاز اول کمپ اخوان به اتمام رسید و تجهیزاتی نیز از سوی آنها برای کمپ شفق در نظر گرفته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بررسی نظارت و عملکرد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی را از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه سال گذشته مجمع نمایندگان استان تهران برشمرد و افزود: در آن جلسه یکی از اساسی ترین موضوعات، حضور یا عدم حضور و همچنین چگونگی تائید یا عدم تائید مجموعه بهداشت و درمان در کمپ های موضوع ماده ۱۶ بود که طبق قانون این کمپ ها می بایست از سوی مجموعه بهداشت و درمان تائید شود و با نظارت این مجموعه بحث غربالگری معتادان صورت پذیرد و پس از آن نیز تیم پزشکان در این کمپ ها استقرار یابند.

عدم حضور تیم پزشکی باعث محقق نشدن تست اولیه کمپ شفق/تشتت مدیریت در مجموعه بهداشت و درمان

طلا در ادامه با انتقاد از عدم حضور تیم پزشکی در زمان تست اولیه کمپ شفق گفت: در اواخر دولت گذشته کمپ شفق با حضور وزیر کشور وقت آقای محمد نجار افتتاح شد که بنا بود برای تست اولیه آن تعداد ۴۰ تن از معتادان در این کمپ تحت مراقبت قرار گیرند که به دلیل عدم حضور تیم پزشکی _ که آنها هم دلایل خودشان را داشتند_ این امر محقق نشد.

وی برگزاری جلسه اخیر در استانداری تهران را پس از انتشار گزارش خبرنگاران از وضعیت کمپ شفق عنوان کرد و افزود: در این جلسه مسئولان علوم پزشکی مشکلات موجود را مطرح کردند که بخش اعظم این مشکلات به ناهماهنگی میان ۳ دانشگاه علوم پزشکی مربوط می شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تشتت مدیریت بهداشت و درمان در استان تهران را یکی از مشکلات اصلی پایتخت در بحث ساماندهی معتادان خیابانی برشمرد و تاکید کرد: من این موضوع را به آقای قاضی زاده وزیر بهداشت نیز گوشزد کردم و متاسفانه علیرغم آنکه ماده ۱۴ قانون تقسیمات کشوری صراحتا بر این تقسیمات تاکید دارد، دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به این موضوع دارای تشتت مدیریت اند.

هشدار طلا به وزیر بهداشت/ پرسشی که پاسخ آن در دست مسئولان وزارت بهداشت است!


طلا با ابراز تاسف مدیریت در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: متاسفانه در جلسه اخیر نیز به دلیل تشتت مدیریت موجود میان دانشگاه های علوم پزشکی، نهایتا موفق به مشخص کردن مسئول و متولی مجموعه بهداشت و درمان در این موضوع نشدیم و قرار شد مجددا جلسه ای پیرامون این مسئله با حضور مسئولین ۳ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

وی تاکید کرد: ما در مجمع نمایندگان استان به عنوان نمایندگان مردم تهران به صورت جدی پیگیر این مسئله هستیم و در صورت عدم برطرف شدن مشکلات موجود با توجه به ظرفیتهای قانونی خود از وزیر پیگیر این موضوع خواهیم شد.

نماینده مردم تهران یکی از مشکلات موجود در کمپ شفق را عدم استقرار پزشکان و عدم در اختیار قراردادن مجوز های نگهداری معتادان به استانداری تهران دانست و این مشکل را هنوز پابرجا عنوان کرد.

طلا در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا مسئولین وزارت بهداشت از استقرار پزشک در این کمپ و ارائه تائدیه به آن خودداری می کنند خاطرنشان کرد: پاسخ این سوال را باید مسئولان وزارت بهداشت بدهند ولی استنباط من آن است که بحث تعیین کف استانداردها، بودجه و پرداختها از جمله مواردی است که در این زمینه موثر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات