رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به تولید محتوای کتب درسی توسط استان ها گفت: بخشی از تولید محتوای کتاب ها توسط معلمان انجام می شود و بخش دیگری توسط استان ها که به عنوان سیاست چندتالیفی شناخته می شود.

به گزارش افکارنیوز ، حجةالاسلام محی الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص این که مقرر بود تا بخشی از تولید محتوای کتب درسی به استان ها واگذار شود اما هم اکنون این کار با وقفه در حال انجام است، اظهار داشت: یکی از دلالت های برنامه درسی ملی کاهش تمرکز در برنامه ریزی و تولید محتواست.

وی افزود: در کشور بوم های مختلفی را داریم و به لحاظ سرزمینی شرایطمان متفاوت بوده بنابراین نیازهای بومی نیز متنوع است بر اثر این شرایط برنامه ریزی واحد در برخی موارد مشکل است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به این که برای تولید محتوا توسط استان ها کار را طی دو مرحله آغاز کردیم به گونه ای که بخشی از کتاب های درسی را واگذار کردیم که مدرسه و معلم تولید محتوا را انجام می دهد، گفت: به عنوان مثال در کتاب فارسی درس های آزادی وجود دارد که صفحات آن سفید است و معلمان با توجه به نیازهای اجتماعی و فرهنگی محل زندگی به تولید محتوا می پردازند.

محمدیان ادامه داد: بخش دوم این کار تولید محتوای مستقل توسط استان هاست که تحت عنوان سیاست چند تألیفی دنبال می شود؛ هم اکنون در حوزه فنی و حرفه ای شاهد تولید کتاب های چند تألیفی هستیم به ویژه در بخش کار و دانش که بر اساس نیازهای منطقه ای تولید محتوا صورت می گیرد و کتاب ها با تائید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تدریس خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات