بسیاری از افراد به ویژه بانوان بدون سشوار و اتو کشیدن مو نمی توانند روز خود را آغاز کنند اما یک متخصص پوست و مو هشدار می دهد که مصرف مداوم سشوار و اتوی مو نتیجه ای جز ریزش و کم پشت شدن مو ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، امیر هوشنگ احسانی، معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی در پاسخ به یکی از شهروند که در صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس این سوال را مطرح کرد که آیا سشوار و اتو کردن مو آسیبی به آن وارد می کند؟ و علت مو خوره چیست؟ پاسخ داد.

وی اظهار داشت: استفاده مداوم از سشوار و اتوی مو، جنس و کیفیت مو را خراب می کند، البته در برخی موارد نیز هفته ای یک یا دو بار اشکالی ندارد.

وی تصریح کرد: البته استفاده از سشوار با حرارت زیاد به ویژه هنگامی که مو خیس و کاملاً سرد باشد به موها حالت شوک ایجاد می کند و آسیب را دوچندان می کند.

به گفته این متخصص پوست و مو در طولانی مدت استفاده از سشوار داغ سبب شکنندگی ریزش مو و کم پشت شدن آن می شود.

معاون آموزشی بیمارستان پوست رازی در مورد علل ایجاد موخوره، گفت: موخوره یا دو شاخه شدن ساقه مو به دلیل خشکی بیش از حد در مو اتفاق می افتد. افرادی که موی خود را زیاد و محکم می بندند یا با وسواس مو را شانه می کنند، بیشتر دچار موخوره می شوند.

احسانی افزود: استفاده بیش از حد از واکس و ژل های مو، عوامل فیزیکی مخرب مانند اطو و سشوار به ایجاد موخوره دامن می زند و چرب نگه داشتن ساقه مو و کوتاه کردن تنها راهکار آن است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات