خانه مطبوعات ایران و جامعه انقلابی آن در سراسر کشور معتقد است نهم دی ماه ۱۳۸۸ رسم زنده و زیبایی از رابطه امت با ولایت و امامت در نظام جمهوری اسلامی ایران و شکل هنرمندانه و پویای مردم سالاری دینی است.

به گزارش افکارنیوز ، خانه مطبوعات ایران به مناسبت گرامیداشت حماسه «۹دی» بیانیه ای صادر کرد که منتن آن به شرح زیر است:

حادثه «۹ دی» یک حادثه ماندنی در تاریخ ماست. که این حادثه، حادثه کوچکی نیست. این حادثه، شبیه حوادث اول انقلاب است. این حادثه بایستی حفظ شود، بایستی گرامی داشته شود (رهبر معظم انقلاب) .

۸ ماه دفاع مقدس نتیجه بصیرت و حق شناسی ملتی بود که پیش از این حلاوت ۸ سال دفاع مقدس را با جان و دل چشیده بودند و خود را مهیای نصرتی بزرگ در ۹ دی ۱۳۸۸ نمودند تا تفسیری از وعده بزرگ الهی را به دنیا نشان دهند که «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

نهم دی ماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت، نقطه عطفی در تاریخ جاودانه انقلاب اسلامی ایران شد تا همگان بصیرت، رشادت، شجاعت و ایثار این ملت را به تماشا بنشینند که لحظه ای هلهله ناآگاهان و پایین کشیدن بیرق سیاه حسین (ع) ، نتوانست خللی در اراده والا و همت عظیمشان در پشتیبانی از مکتب عاشورا و نظام مقدس اسلامی وارد سازد، آنان که خواسته و ناخواسته جریان ظلم به نظام را پیش بردند، ناخواسته فرصت مجددی فراهم آوردند تا ملت همیشه در صحنه و جانفشان؛ نهال پرثمر انقلاب را دوباره آبیاری کنند.

ملت ما آگاه تر از هر زمان دیگر بودند و نشان دادند که بزرگ و کوچکشان در عرصه عشق ورزی به حریم ولایت، دیده بیدار و پیر میدان داری هستند که در عمل؛ عشق را سرداری می نمایند و حاضرند برای تداوم این انقلاب الهی از همه زندگی و دنیای خود بگذرند.

آنان که لشگر هلهله و کف و سوت را به کف خیابان ها آوردند چه خیال کرده بودند؟ مگر بار اولی بود که می خواستیم روز تشخیصی دیگر خلق کنیم، مگر بار اولی بود که خداوند یکتا ما را با معجزه عظیمش پیروز ساخت، مگر بار اولمان بود که سایه رهبری والا، مدبر و حق گوی را در بالای سرمان حس می کردیم؟ بارها ما بودیم و توطئه گران، ما بودیم و منافقان، ما بودیم و مهاجمان، ما بودیم و معارضان لکن ترسی از رودرویی با فتنه انگیزان نداشتیم، آمدیم تا ندای" این عمار" رهبر عزیزمان بیش از آنکه وجودمان را بسوزاند، لبیک گوییم و فریاد زنیم: خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست.

آنان که با توهمات خودساخته درصدد برآمدند به الگوی هدایتگرانه حسین (ع) تعرض کنند، این نظام الهی را با چالش مواجه کنند، به اصل مترقی آنان اهانت کنند، کشور را به التهاب ببرند، آرامش را از ما بگیرند و آن را دو دستی تقدیم بیگانگان سازند نه آن زمان و نه اکنون هیچ توجیهی برای ادعاهای بی اساس خویش نداشته و ندارند، با این حال این رهبر عظیم الشان و این نظام انقلابی دامن پرمهرش را برنچید و فرصت بازگشت را به آنان داد.

خانه مطبوعات ایران و جامعه انقلابی آن در سراسر کشور معتقد است نهم دی ماه ۱۳۸۸ رسم زنده و زیبایی از رابطه امت با ولایت و امامت در نظام جمهوری اسلامی ایران و شکل هنرمندانه و پویای مردم سالاری دینی است که می رود ملت های آزاده دنیا را یکبار دیگر الگو باشد که: «فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ»

معتقدیم که اگر نبود فریادهای لبیک یا حسین توده های خودجوش و انقلابی، سکوت سهمگین خواص بی بصیرت کوفه ای دیگر در دل پهناور ایران اسلامی می ساخت تا هم علی (ع) تنها بماند، هم مسلم (س) از رواق عمارت استبداد بر زمین افکنده شود و هم حسین (ع) ناجوانمردانه سربریده شود و امت از هم بپاشد.

بر این باور عمیق استوار هستیم که اکنون ملت بابصیرت ما فتنه و نیش و گزند آن را به خوبی شناخته است، پس آن را فرصتی مغتنم می شماریم و همچنان دوشادوش، همراه و همدل پیش می رویم و نمی گذاریم دشمنان آرزوهای باطل خود را در دیار شیرمردان و شهیدان محقق سازند.

خانه مطبوعات ایران به تاسی از رهبر فرزانه انقلاب، حماسه ۹ دی را تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب دانسته و با افتخار اعلام می دارد: احیاء فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) ، پشتیبانی از آرمان های حضرت امام (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی، همراه بودن با ولایت و تلاش برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی مولفه های ماندگاری این انقلاب است تا بتواند به دست صاحب اصلی اش حضرت مهدی (عج) برسد پس همگام با سایر اقشار میلیونی مردم با حضور موثر در عرصه های مختلف نظام، دشمنان اسلام و انقلاب را مانند گذشته مأیوس خواهیم نمود و هرگاه لازم باشد با لبیکی مجدد به ولی امرمسلمین جهان حرکت های تاریخی و انقلابی دیگری را رقم خواهیم زد.

از خداوند متعال سلامتی مقام معظم رهبری و عزت و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواستاریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات