معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد کرد که اگر امکان تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ در کشور میسر نیست، بهتر است برای مدتی به منظور مقابله با آلودگی هوا بنزین استاندارد وارد کشور شود.

به گزارش افکارنیوز ، معصومه ابتکار افزود: استفاده از سوخت استاندارد تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا و داشتن هوایی سالم دارد از این رو اگر سوخت با کیفیت در کشور تولید نمی شود بهتر است تا فراهم شدن زمینه تولید سوخت استاندارد، واردات بنزین داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اگر در زمینه تامین گاز از منابع داخلی و گازرسانی کامل به صنایع نیز مشکل وجود دارد پیشنهاد می شود تا گاز هم وارد کشور شود زیرا در زمان اوج سرما گاز مصرفی صنایع که سهم زیادی در آلودگی هوا دارد، قطع می شود و به مصارف خانگی اختصاص می یابد از این رو صنایع مجبور به استفاده از سوخت مازوت می شوند که آلایندگی بسیار بالایی دارد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: برای مقابله با آلودگی هوا باید سوخت پاک و استاندارد در اختیار شهروندان، نیروگاه ها، صنایع و صاحبان خودرو قرار گیرد در غیر این صورت هوای سالم نخواهیم داشت.

تردد بیش از ۵ میلیون خودرو و بیش از سه میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران، یکی از منایع اصلی آلودگی هواست که اگر سوخت این تعداد منایع متحرک نیز استاندارد نباشد وضع هوا بسیار وخیم خواهد شد.

اکنون تهران حدود دو هفته است که با پدیده وارونگی دما و آلودگی زیاد هوا مواجه است و اواسط هفته گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوا مهدهای کودک، مدارس در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی را تعطیل اعلام کرد.

به اعتقاد کارشناسان بخش عمده آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروها و موتورسیکلت هاست.

قرار بود از سال گذشته بنزین با استاندارد یورو ۴ در جایگاه های سوخت عرضه شود که این امر در تعداد کمی از جایگاه ها محقق شد.

بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر کشور مقرر شد که خودروسازان تا پایان سال ۹۱ تمام محصولات خود را با استاندارد یورو ۴تولید کنند که شرکت های خودروسازی با بهانه های مختلف به تعهدات خود عمل نکردند.

همچنین بر اساس همین طرح، وزارت نفت نیز مکلف شده است که سوخت با استاندارد یورو ۴ تولید کند که این امر هم تحقق نیافت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات