مرد کلاهبردار که با روشی عجیب، راننده آژانس را سرکیسه کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش افکارنیوز ، ۱۵ آبان امسال جوانی حدود ۲۵ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۳۷ شهرآرا به مأموران اعلام کرد که از سوی فردی که گمان می کرده صاحب یک مغازه آجیل فروشی است مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع" کلاهبرداری" و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت هفت بعدازظهر ۱۵ آبان فردی با آژانس کرایه خودرو تماس گرفت و برای تهرانپارس درخواست ماشین کرد. به آدرس مورد نظر در خیابان جمهوری، خیابان اسکندری جنوبی مراجعه کردم. در آنجا شخصی که در مقابل در یک مغازه آجیل فروشی ایستاده بود، با مراجعه به من خود را مالک مغازه آجیل فروشی معرفی و یک فقره چک بانکی به مبلغ دو میلیون تومان به من داد و از من خواست تا با مراجعه به یک مغازه آجیل فروشی در تهرانپارس اقدام به گرفتن مقداری آجیل و خشکبار از فردی به نام اسماعیلی کرده و به مغازه اش بیاورم.

مالباخته در خصوص نحوه کلاهبرداری از وی به کارآگاهان گفت: این فرد پس از تحویل دادن چک بانکی و به بهانه گرفتن ضمانت از بنده پیشنهاد داد تا عابر بانکم را پس از گرفتن موجودی، به عنوان امانت نزد وی بگذارم. من نیز که در آن لحظه تصور کلاهبرداری به این شیوه و شگرد را نمی کردم، با این شخص به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز مراجعه و پس از گرفتن موجودی و اطمینان پیدا کردن این شخص از وجود پول در داخل حساب، عابر بانک را در اختیارش قرار داده و به سمت تهرانپارس حرکت کردم. پس از رسیدن به فلکه دوم تهرانپارس، به دنبال مغازه اسماعیلی گشته اما هیچ مغازه آجیل فروشی با این نشانی و مشخصات را در آن محل پیدا نکردم! در همین زمان چندین پیامک از طرف بانک برایم ارسال شد که نشان از برداشت و انتقال وجه از حساب عابر بانک من داشت! ! به سرعت به مغازه آجیل فروشی در خیابان جمهوری مراجعه کرده و آن زمان بود که فهمیدم فرد کلاهبردار به دروغ خود را صاحب مغازه آجیل فروشی معرفی کرده و زمانی که من در حال گرفتن موجودی حساب بودم، اقدام به برداشتن شماره رمز عابر بانک و در ادامه برداشت و انتقال وجه از حساب من کرده است.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه رسیدگی به پرونده و با مراجعه به شعبه بانک محل برداشت از حساب مالباخته و با تأیید وی موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شده اما در ادامه اقدامات پلیسی و بررسی تصاویر مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده نشدند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به شناسایی تصویر متهم از سوی مالباخته و به منظور شناسایی هویت واقعی این شخص و همچنین دیگر مالباختگان و شکات احتمالی، دستور انتشار تصویر به دست آمده از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت، محل سکونت، محل های تردد و… این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های ۶۳۹۵۷۷۵۵ و ۶۳۹۵۷۷۶۰ در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات