وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه و شیوه انتخاب و تربیت دانش آموزان نیاز به بازنگری و بازمهندسی دارد.

به گزارش افکارنیوز ، علی اصغر فانی در مراسم معارفه «حسین شجاعی» به عنوان رئیس جدید مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و تودیع «مهری سویزی» رئیس قبلی این مرکز، ضمن گرامیداشت یاد استاد علی اکبر پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش و آرزوی غفران الهی برای آن مرحوم، اظهار داشت: استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان جزو سرمایه های ارزشمند کشور هستند و لذا در بُعد تربیت، این دانش آموزان باید تلاش و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی با تأکید بر این نکته که آیین نامه و شیوه انتخاب و تربیت دانش آموزان نیاز به بازنگری و بازمهندسی دارد، اضافه کرد: این هدفگذاری و برنامه ریزی چه در بُعد آموزشی و چه در بُعد پرورشی، جای کار بسیار دارد.

وزیر آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره خوارزمی را به عنوان یکی دیگر از مأموریت های این مرکز برشمرد و افزود: بنده در زمان ریاست واعظ زاده آیین نامه آن را نوشتم و فکر می کنم امروز برای انطباق آن با شرایط جدید و نیاز جامعه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

فانی، دانش آموزان نخبه المپیادی را پیشانی آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: برای آینده دانش آموزان المپیادی باید برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گیرد.

وی، طرح شهاب را نیز از جمله طرح های اثرگذار و مناسب برشمرد که دانش آموزان را از محیط تحصیلی طبیعی خود جدا نمی کند و می تواند منجر به بروز رقابت بین سایر دانش آموزان شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات