سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خودروهای داخلی اغلب از بدو خروج از کارخانه با مشکل آلایندگی روبه رو هستند، گفت: بازنگری در قانون مدت زمان معاینه فنی امری الزامی است.

به گزارش افکارنیوز ، تقی پور با اشاره به بحث آلودگی هوای تهران اظهار داشت: کاهش آلودگی هوا و رسیدن به هوای پاک در تهران دو گروه اقدامات از جمله اقدامات دراز مدت و تصمیمات ضربتی را نیاز دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اقدامات ضربتی اغلب از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوا و به صورت موقت گرفته می شود اما در خصوص تصمیمات دراز مدت نیاز به یک برنامه جامع دارد که تا حدودی تدوین شده است اما در مرحله اجرا با مشکلات بسیاری رو به رو است.

وی ادامه داد: معضل آلودگی هوا امروز از کارهای مقطعی و موقت نظیر اجرای طرحهای زوج و فرد و جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین عبود کرده و باید اقدامات ریشه ای در زمینه استانداردسازی خودروها و خروج به سرعت خودروهای فرسوده به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گیرد.

تقی پور در ادامه بیان داشت: تا زمانی که کیفیت سوخت مصرفی خودروها به استانداردهای جهانی نزدیک نشود قطعا معضل آلودگی هوا در کلانشهرها حل نخواهد شد و این مسئله که در تهران تنها تعداد کمی از روزها به علت شرایط جوی و وزش باد به صورت مقطعی هوای پاک داریم بسیار نگران کننده است و واقعیت این است که می بایست به صورت ریشه ای مشکل سوخت ناقص خودروها و عدم کیفیت مناسب سوخت را حل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون مدت زمان معاینه فنی خودروها خاطرنشان کرد: تغییر قانون مدت زمان معاینه فنی از پنج سال به دو سال طرحی غیرکارشناسی بود چراکه اغلب خودروهای داخلی از زمان بدو خروج از کارخانه با مشکل آلایندگی روبه رو هستند و درحالی که سازندگان خودرو تنها یک سال خودروهای ساخت خود را ضمانت می کنند ما بعد از پنج سال درخواست معاینه فنی می کنیم که عملی غیرمنطقی است و در شورا نیز درحال بررسی هستیم تا درخواست بازنگری در این قانون از طریق مجلس پیگیری شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات