معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک گفت: افزایش آموزش های ترافیکی در پایتخت باعث کاهش حوادث ترافیکی شده، به نحوی که هر سال کشته های ناشی از تصادفات در تهران حدود ۱۰ درصد کاهش می یآبد.

به گزارش افکارنیوز ، شهرام جباری زادگان افزود: کمیت سوانح ترافیکی ارتباط معناداری با کیفیت آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک دارد، به این مفهوم که تعداد و شدت تصادفات در جامعه ای که موضوعات آموزشی در حوزه آموزش های شهروندی و ترافیکی آن مورد توجه قرار می گیرد، کاهش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: هر پارک آموزش ترافیک که راه اندازی می شود باعث راه افتادن چرخ آموزش های ترافیکی در آن منطقه می شود و با افتتاح هر پارک جدید ترافیک در هر منطقه می توانیم امیدوار باشیم که نه تنها از آسیب های دانش آموزان آن منطقه بلکه از حوادث ترافیکی در مناطق مجاور کاسته خواهد شد.

جباری زاگان تصریح کرد: کاهش سوانح ترافیکی در تهران محصول مشارکت پلیس راهور تهران بزرگ و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حوزه های مختلف است که مصداق آن را در حوزه آموزش و مجموعه اقدامات مشترکی که در زمینه ترافیک از سوی دو دستگاه اجرا می شود، شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار طی سال های اخیر در سال گذشته تعداد کشته های تهران سه رقمی شده و به زیر یک هزار نفر کاهش پیدا کرد و به همین نسبت تعداد کودکانی که در تصادفات کشته می شوند نیز کاهش یافت که این موفقیت مرهون خدمات و زحمات نیروهای خدوم پلیس راهور پایتخت و مجموعه اقدامات مدیریت شهری است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: توفیقاتی که طی این چند سال در زمینه کاهش تصادفات رانندگی در پایتخت با وجود افزایش میزان جمعیت و تعداد خودروهای این کلان شهر حاصل شده، محصول آموزش گروه های مختلف شهروندان و آگاهی آن ها از موضوعات ترافیکی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات