دو کارگر افغان روز سه شنبه از ریزش آوار چاه نجات داده شدند.

به گزارش افکارنیوز ، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه چاه در ساعت ۱۳: ۴۵ روز سه شنبه ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه ۸۱ و گروه نجات شش را به محل حادثه واقع در نعمت آباد، خیابان سهیل اعزام کرد.

وی افزود: بر اساس گفته شاهدان یک کارگر در مقابل یکی از بلوک های مجتمع مسکونی در حال ساخت مشغول حفر یک حلقه چاه بوده که ناگهان دچار حادثه شده است.

ملکی با بیان اینکه این حادثه در عمق ۱۰ متری و به علت تخریب ناگهانی دیواره های انباری چاه رخ داده بود، گفت: ظاهرا کارگر دیگر نیز پس از مشاهده این حادثه بدون رعایت اصول ایمنی به قصد نجات همکارش وارد چاه می شود که ریزش دوباره دیواره خاکی چاه وی را نیز محبوس می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش نشانان پس از حضور در محل اقدامات خود برای ایمن سازی محل را آغاز کرده و پس از آن با تجهیزات مخصوص به داخل چاه رفتند، گفت: عوامل آتش نشانی این دو کارگر که کمتر از ۲۰ سال سن داشتند را در حالی که تا کمر در زیر خاک محبوس شده بودند از عمل چاه خارج کردند.

وی ملیت دو کارگر را افغان اعلام کرد و افزود: آتش نشانان این دو کارگر را برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی گفت: عوامل آتش نشانی پس از ایمن سازی محل و ارائه هشدارها و توصیه های لازم به مالک و پیمانکار در ساعت ۱۴: ۳۰ به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به سن کم دو کارگر چاه کن در این حادثه خاطرنشان کرد: عملیات مربوط به چاه از جمله مواردی است که حتما باید توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود و با توجه به اینکه سن این دو کارگر کمتر از ۲۰ سال بوده است باید توجه شود که این افراد به تنهایی اقدام به حفر چاه نکنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات