مدیرکل امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به ورود ۲.۷ میلیون زائر به مشهد گفت: بر اساس آخرین آمار ۴ هزار هیئت نیز برای اقامه عزای دهه آخر صفر وارد این شهر شده اند.

به گزارش افکارنیوز ، سیدوحید موسویان اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته تا پایان دیشب بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر وارد مشهد شده اند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان روز عزاداری امام رضا (ع) به بیش از ۳ میلیون نفر برسد.

وی افزود: تاکنون ۷۵ هزار زائر پیاده نیز از مسیرهای اصلی منتهی به مشهد وارد این شهر شده اند که ۵۵ درصد آنان را زنان و ۴۵ درصد را مردان تشکیل می دهند.

به گفته موسویان، براساس آخرین آمار ۴ هزار هیئت نیز برای اقامه عزای دهه آخر صفر وارد مشهد شده اند.

مدیرکل امور زائران استانداری خراسان رضوی تعداد زائران دهه آخر صفر سال گذشته را نیز حدود ۳ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: برنامه های فرهنگی، مذهبی، معرفتی و خدماتی ویژه ای برای این زائران به ویژه توسط جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده که یک تشکل کاملاً مردمی است، تدارک دیده و اجرا شده است.

موسویان تصریح کرد: تمام نهادهای نظارتی، خدماتی و اجرایی شهری در این ایام برای خدمت رسانی به زائران آماده بوده و به ارائه خدمات می پردازند.

وی اضافه کرد: ۲۶۰ مدرسه اطراف حرم رضوی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است که در حال حاضر بخشی از آنان در اختیار زوار قرار گرفته و مابقی نیز تا پایان ماه صفر به امر اسکان هیئات و زائران می پردازند.

مدیرکل امور زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در جلسه امروز استانداری نیز بر ارائه خدمات به بهترین نحو ممکن به زائران تأکید و دستورات خاص و ویژه ای نیز صادر شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات