مأموران آگاهی موفق به دستگیری شخصی شدند که در ایستگاه مترو و قطار مترو اقدام به جیب بری می کرد و سپس مدارک شناسایی را برای دریافت مژدگانی به مالباختگان پس می داد.

به گزارش ا فکارنیوز ، روز شانزدهم آذرماه عوامل انتظامی مستقر در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) متوجه درگیری دو خانم شدند که در بررسی اولیه، یکی از این خانم ها با طرح موضوع سرقت به شیوه جیب بری از آنها درخواست کمک می کند.

با انتقال این دو خانم جوان به ایستگاه پلیس، یکی از آنها در اظهارات خود عنوان کرد: در حال سوار شدن به قطار بودم که متوجه شدم این خانم قصد دارد تا کیف پول مرا از داخل کیف دستی سرقت کند که با او درگیر شدم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



شناسایی دومین مالباخته

در اولین مرحله از آغاز تحقیقات، هویت واقعی متهمه یلدا. م (۲۵ ساله) که در اظهارات اولیه خود را به نام سحر حسینی معرفی کرده بود، به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جیب بری مورد شناسایی قرار گرفت.

همزمان با شناسایی هویت واقعی متهمه و در بررسی اموال بدست آمده در زمان دستگیری یلدا، کارآگاهان با بررسی یک دستگاه گوشی تلفن همراه بدست آمده در زمان دستگیری، موفق به شناسایی یکی دیگر از مالباختگان خانمی شدند که گوشی تلفن همراهش توسط متهمه و به شیوه جیب بری، در ایستگاه مترو و در همان تاریخ دستگیری متهمه سرقت شده بود.



بازرسی مخفیگاه متهمه و کشف لیست اسامی مالباختگان

با بدست آمدن هویت واقعی متهمه و شناسایی وی توسط دو نفر از شکات، یلدا که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به ده ها فقره جیب بری در داخل قطارها و همچنین ایستگاه های مختلف مترو شهر تهران اعتراف کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و در بازرسی از مخفیگاه یلدا در منطقه حصارک کرج، علاوه بر کشف ده ها کیف زنانه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، کارآگاهان موفق به پیدا کردن یک لیست از اسامی افراد مختلف شدند.

با بدست آمدن لیست اسامی افراد و بررسی های بیشتر مشخص شد که این افراد همگی مالباختگانی هستند که مدارک شناسایی آنها سرقت شده و تصور می کردند که مدارکشان مفقود شده؛ این افراد پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی و اطلاع از سارق بودن یلدا، در اظهارات خود گفتند: تصور می کردیم که مدارک شناسایی ما مفقود شده و این خانم در تماس تلفنی، با طرح این موضوع که مدارک را پیدا کرده درخواست مژدگانی می کرد و ما نیز پس از پرداخت مژدگانی، مدارک را از وی تحویل می گرفتیم.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از کلیه مالباختگان بویژه مالباختگان زنی که بدین شیوه و شگرد، در سطح ایستگاه های مترو مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد مراجعه کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات