دبیر انجمن علمی جراحی زانو و آسیب های ورزشی ایران گفت: تعرفه های مربوط به حق عمل، مربوط به ۳۰ سال قبل است و متاسفانه در حال حاضر تعرفه برای اعمال جراحی جدید وجود ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، آرتروسکوپی و آسیبهای ورزشی ایران، سهیل مهدی پور ادامه داد: به علت تعرفه دار نبودن خدمات نوین پزشکی برای جراح و بیمار مشکلاتی به وجود آمده است. زیرا از طرفی جراح باید به طور حدسی قیمت عمل را تعیین کند و از طرفی بیمه ها قیمت واقعی را تعیین نمی کنند که مشکل ساز شده است.

وی به نقش آرتروسکوپی در درمان بیماری های زانو پرداخت و گفت: آرتروسکوپی یک روش جراحی برای درمان و تشخیص بیماری ها و آسیب دیدگی های مفاصل به خصوص زانو و شانه است. به وسیله این روش که تکنیکی برای درون بینی مفصل است، توانایی در انجام اعمال جراحی و تشخیص بیماری های مفاصل، رشد بسیاری پیدا کرده است.

به گفته این متخصص ارتوپدی و جراحی استخوان و مفاصل، کاربرد این وسیله در تشخیص بیماری مفاصل است و علاوه بر آن در جراحی نیز به کمک جراح می آید. استفاده از این روش در درمان بیماری های ارتوپدی و عمدتاً در ضایعات مینیسک و پارگی های رباطی با کمترین آسیب و عارضه همراه است.

مهد ی پور با بیان اینکه امروز این روش با مزایای قابل ملاحظه بسیار، در درمان و تشخیص بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیدگی های زانو به کمک پزشک آمده گفت: مفصل شانه دومین مفصلی است که آرتروسکوپی در درمان آسیب دیدگی های آن به کار می رود.

وی افزود: دررفتگی های مکرر شانه، پارگی های رباطی اطراف شانه، مفصل مچ پا و به مقدار کمتر آسیب دیدگی مفصل لگن نیز با آرتروسکوپی قابل تشخیص و درمان است.

این متخصص ارتوپدی و جراحی استخوان و مفاصل با بیان اینکه در آتروسکوپی عوارض جراحی های باز مثل عفونت بسیار کم دیده می شود، هشدار داد: در صورتی که متخصصان آموزش ویژه آرتروسکوپی ندیده باشند یا تکنیک ها را ناقص اجرا کند، انجام عمل توسط این افراد می تواند عوارض بسیار زیادی را برای بیمار به دنبال داشته باشد.

سومین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ۱۵ تا ۱۸ بهمن در جزیره کیش برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات