مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: در ۹ ماه نخست امسال، ۱۰.۴ درصد معادل ۶۰ هزار و ۴۰۷ مورد از ازدواج هایی که ثبت شده است، زوجه بزرگتر از زوج بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر محزون اظهار داشت: در سال ۹۱ براساس آمار واصله ۸۲۹ هزار و ۹۶۸ مورد ازدواج صورت گرفته است که در ۸۹.۳ درصد از این ازدواج ها زوج بزرگتر از زوجه یا همسن بوده اند و در ۱۰.۷ درصد معادل ۸۹ هزارو ۵۹ مورد زوجه بزرگتر از زوج بوده است.

وی بیان داشت: در سال ۹۱ تعداد ازدواج هایی که زوجه یکسال بزرگتر از زوج بوده است ۳۰ هزار و ۳۰۲ مورد، دوسال بزرگتر ۱۷ هزار و ۹۸۵ مورد، سه سال بزرگتر ۱۳ هزار و ۲۳۰ مورد، چهار سال بزرگتر ۸ هزار و ۲۲ مورد است.

مدیر کل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت: حدود ۳۱۶ مورد نیز ازدواج به ثبت رسیده که زوجه از زوج بیش از ۲۰ سال بزرگتر بوده است.

محزون تأکید کرد: درصد ازدواج هایی که زوجه از زوج بزرگتر بوده است از سال ۸۵ تا ۹۲ حدود ۱۰ درصد بوده و افزایش چشم گیری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۰.۴ درصد معادل ۶۰ هزار و ۴۰۷ مورد از ازدواج هایی که ثبت شده است زوجه بزرگتر از زوج بوده است.

مدیر کل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور یاد آور شد: در ۸ ماهه نخست امسال در کل کشور ۵۳۰ هزار و ۵۸۷ مورد ازدواج ثبت شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات