سرپرست فدراسیون پرورش اندام با تشریح تبعات تاخیر در انتخابات فدراسیون پرورش اندام و تهیه تخلفات پرورش اندام که محرمانه بوده و به مسئولان قضایی ارائه شده است، گفت: به دلیل عدم آمار دقیق نمی توانم درصد دقیق پاک بودن این ورزش را اعلام کنم.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا کاظمی آشتیانی درباره تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران و همچنین اقدامات خود در زمان مدیریتش بر این فدراسیون اظهار داشت: در زمان بنده که مسئولیت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران را برعهده داشتم در زمینه مقابله با استفاده از دار وهای نیروزا اقدامات گسترده ای برای کنترل دوپینگ انجام دادیم و در آن زمان توانستیم موفقیت های بسیاری در رده های پیشکسوتان، جوانان، بزرگسالان به دست آوریم.

سرپرست سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران با اشاره به مشکلات متعدد در رشته پرورش اندام اظهار داشت: بنده این مشکلات را تهیه و آن را در اختیار نهادهای ذیربط و قضایی قرار داده ام تا آن را مورد بررسی قرار دهند.

آشتیانی در پاسخ به این پرسش که این مشکلات چه مواردی هستند، گفت: به دلیل اینکه این مشکلات محرمانه است بنده این خواهش را دارم که این موارد را اعلام نکنم ولی به صورت کامل در اختیار نهادهای ذیربط قرار داده ام و مطمئن باشید که این نهادها حتماً به این مشکلات رسیدگی می کنند و در صورت فراهم شدن شرایط؛ بنده نیز این مشکلات را به صورت شفاف اعلام خواهم کرد.

سرپرست سابق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران ادامه داد: البته با مراجعه به بسیاری از ورزشکاران می توانید این مشکلات را متوجه شوید و ببینید که در ۵،۶ سال گذشته چه بلاهایی بر سر ورزشکاران مان آمده است.

آشتیانی در پاسخ به این پرسش که چند درصد ورزش پرورش اندام پاک است، گفت: با توجه به ۳ میلیون نفری که در رشته پرورش اندام ورزش می کنند و حدود ۴ هزار باشگاه نمی توانم آمار دقیقی در این زمینه ارائه کنیم چون آمار کاملی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ولی می توانم این مسئله را عنوان کنم که حداقل در مدیریت بنده تلاش برای سلامت فعالیت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام صورت پذیرفت و تا روز ۲۷ آذر ۱۳۹۲ که این مسئولیت را واگذار کردم سعی در پاک عمل کردن در این فدراسیون بود کما اینکه به هیچ عنوان در زمان ورودم این فدراسیون را سالم تحویل نگرفتم.

آشتیانی در پاسخ به این پرسش که برخی نگرانی ها درباره تاخیر در انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام مطرح می شود، و عنوان شده این تاخیر به این دلیل بوده که برخی افراد نامزد رد صلاحیت شده اند و می خواهند زمان انتخابات تمام شود تا بار دیگر افراد رد صلاحیت شده ثبت نام کنند، عنوان کرد: اول اینکه افرادی که رد صلاحیت شده باشند دیگر امکان ثبت نام انها وجود ندارد. دوم هم مسلماً تاخیر در انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می تواند فعالیت کنترل دوپینگ در این رشته ورزشی را سخت تر کنند. البته ناگفته نماند کنترل دوپینگ کار یک فدراسیون نیست بلکه مسئول اصلی آن (نادو) کشور است.

وی ادامه داد: بنده به جرات می توانم عنوان کنم که اولین نفراتی که در ایران در زمینه مبارزه با دوپینگ اقدام کردند بنده و شخص آقای کفاشیان (در فدراسیون دو و میدانی) بودیم و بعد در سال ۸۰ و ۸۱ مسئله تشکیل نادو مطرح شد.

آشتیانی در پاسخ به این پرسش که با وجود ۴ هزار باشگاه و فعال بودن چند میلیون ورزشکار در رشته پرورش اندام آیا از مسئله بازرسی بر روند فعالیت این رشته و باشگاه های آن راضی هستید، پاسخ داد: خیر. بلکه بیشترین دغدغه ما همین ضعف در نظارت و بازرسی ها است و در زمان مسئولیت بنده تلاش داشتیم تا با ایجاد بسترهای لازم نظارت و بازرسی باشگاه بدنسازی را به سمت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام سوق دهیم و امیدوارم پس از انتخابات این فدراسیون این مسئله نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی درباره عواقب تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران خاطرنشان کرد: البته بنده نیز شایعات متعددی در این زمینه شنیده ام بنابراین مسئولان وزارت ورزش باید به مسئله تاخیر در انتخابات فدراسیون پرورش اندام پاسخ بدهند ولی ما صدق را بر عملکرد افراد مسئول و راستگو قرار می دهیم و اگر تاخیر این انتخابات بیشتر شود اعتماد به برگزار کنندگان آن از بین می رود و ورزشکاران این رشته نیز دلسرد می شوند در حالی که این رشته فقط تفریح نیست و با جان افراد در ارتباط است ولی ما خوشبین هستیم و اطمینان داریم که انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بزودی برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات