سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش ما بر این است تا در هفته اول بهمن ماه برنامه ۵ سال شهر تهران به تصویب برسد.

به گزارش افکارنیوز ، رضا تقی پور در نشست خبری خود که در صحن شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز شورا برنامه ۵ ساله شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که البته بهتر است بگوییم برنامه شهر نه شهرداری.

وی ادامه داد: این برنامه از یکماه پیش توسط شهرداری به شورا ارائه شد و کمیسیون ها بررسی آن را آغاز کردند. در مواردی که نظر کمیسیون تخصصی با کمیسیون برنامه و بودجه تفاوت نداشته باشد برای بررسی نهایی وارد صحن خواهد شد در غیر اینصورت کمیسیون تلفیق درباره آن تصمیم می گیرد که روز سه شنبه هفته جاری نیز این جلسه تشکیل خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است تا در هفته اول بهمن ماه برنامه ۵ سال شهر تهران به تصویب برسد، افزود: قانون مدیریت شهری را ملزم به تهیه برنامه ۵ ساله نکرده است اما بعد از تصویب این برنامه در شورا سراغ بودجه سال آینده شهرداری خواهیم رفت در واقع تلاشمان این است تا ابتدا برنامه ۵ ساله را به تصویب برسانیم بعد بودجه را مورد بررسی قرار دهیم.

تقی پور در بخش دیگری از سخنان خود به کاندیداتوری برخی اعضای شورا در فدراسیون های ورزشی اشاره کرد و گفت: عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی شود و در گذشته نیز اعضای شورا می توانستند در فدراسیون های ورزشی حضور پیدا کنند اما در حال حاضر مشکلی در این زمینه پیش آمده که برخی مدال آوران و افتخار آفرینان بین المللی که در شورای شهر حضور دارند از این حق محروم شده اند در حالی که این افراد باید بتوانند از حقوق برابر مانند سایر کاندیداهای فدراسیون ها برخوردار باشند.

وی افزود: مقرر شد اعضای شورای شهر این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند تا برای دوره های بعدی و کاندیداتوری احتمالی برخی اعضا برای فدراسیون ها یا کمیته ملی المپیک این مشکل پیش نیاید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تکلیف تعیین افزایش نرخ آرم های طرح ترافیک سال آینده که لایحه آن ازسوی شهرداری به شورا ارائه شده است، چه شد، اظهار داشت: یکی از دلایل تلاش اعضا برای تعیین تکلیف هرچه سریعتر برنامه ۵ ساله شهرداری و بودجه سال آینده این است که بتوانیم سایر موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم چرا که طبق روال و عرفی که از گذشته وجود داشته زمانی که بودجه یا برنامه ۵ ساله مورد بررسی قرار می گیرد سایر دستور کارها در نوبت بعدی جای داده می شوند بنابراین تعیین تکلیف نرخ آرم های طرح ترافیک نیز به بعد از تصویب برنامه ۵ ساله و بودجه موکول خواهد شد اما تلاش می کنیم تا ۱۵ بهمن نرخ های جدید را تعیین کنیم.

تقی پور ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت تصویب ۲ فوریت کاهش آلودگی هوا و فیلتر شدن سیستم های دیزلی از جمله اتوبوس های شهری بود.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از آلایندگی های شهر تهران توسط سیستم های دیزلی آن هم از طریق اتوبوس های شهری است مقرر شد در وهله اول ۲۰۰ خودرو به صورت پایلوت از فیلتر گازوئیل سوز استفاده کنند تا در نهایت برای سایر خودروها این فیلتر را مورد استفاده قرار دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: برخی از اتوبوس ها ممکن است به دلیل قدمت بالایی که دارند امکان نصب فیلتر در آنها وجود نداشته باشد. وقتی طرحی مطرح می شود باید منابع مالی آن نیز پیش بینی شود. در این زمینه برخی اعضای شورا پیشنهاد دادند از محل صرفه جویی ها منابع لازم برای اجرای این طرح را مورد استفاده قرار دهیم اما به هر ترتیب بعد از این طرح توسط فرمانداری اجرای آن نیز آغاز خواهد شد.

به گفته وی تلاش می شود تا برای اجرای این طرح از فیلترهای تولید داخل استفاده شود.

تقی پور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا امکان اعمال تغییرات و برنامه ۵ ساله شهر تهران وجود دارد یا خیر، گفت: اگر بخواهیم دائما بر روی این طرح تغییراتی اعمال کنیم آن را از حیز انتفاع خارج می شود، بنابراین باید از اعمال تغییرات تا حد امکان خودرداری کرد ولی قانون این اجازه را داده که با رای دوسوم اعضا امکان بازنگری در برنامه وجود داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات