یک مشاور خانواده معتقد است: مشکلات اقتصادی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بالا رفتن سن ازدواج است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد هادی یدالله پور، معاون فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: اینکه یک جوان از جهت مسایل اقتصادی نسبت به آینده زندگی مشترک خود افق روشنی داشته باشد به طور حتم در آمادگی پذیرش مسئولیت زندگی مشترک موفق تر خواهد بود.

وی افزود: بالا رفتن توقعات خانواده ها از جوانان در قبال پذیرش زندگی مشترک سبب شده که جوانان با وجود اینکه رغبت به تشکیل زندگی مشترک دارند احساس می کنند توان براورده کردن انتظارات آنان را ندارند که ضروری است خانواده ها در این زمینه همراهی بیشتری با جوانان داشته باشند.

یدالله پور بیان کرد: پذیرفتن مسئولیت زندگی مشترک مستلزم اقتضائات و زمینه هایی است که باید در خانواده و جامعه به ویژه در جامعه، به آن علمی پرداخته شود.

وی ادامه داد: خانواده به عنوان نهاد زمینه ساز پذیرش مسئولیت های اجتماعی و زندگی مشترک و جامعه علمی و دانشگاهی نیز به عنوان نهادهایی که مسئولیت آماده سازی و پذیرش به هنگام مسئولیت، تکالیف زندگی مشترک و فعالیت های اجتماعی را برعهده دارد در مسئله ازدواج بسیار تاثیرگذار هستند.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه مسایل فرهنگی از دیگر عوامل تاثیرگذار در بالا رفتن سن ازدواج است، تصریح کرد: اگر فرهنگ جامعه ما به پذیرش خانواده جدید در سنین قبل از ۲۰ سالگی و یا در سال های نخست بعد از ۲۰ سالگی اقبال نشان می داد آمار ازدواج های جوانان بسیار بیشتر بود در حالی که در سال های اخیر فرهنگ جامعه ما نسبت به پذیرش مسئولیت اجتماعی جوانان اندکی با مشکل مواجه شده است.

یدالله پور اظهار کرد: اگرچه تحصیلات علمی و آکادمیک جوانان بالاتر رفته است اما به دست آوردن مهارت های لازم برای یک زندگی موفق در بین جوانان کاهش یافته که این امر نشان دهنده اهمیت حوزه فرهنگی برای جلوگیری از این امر است. کم بودن قناعت، داشتن فکر رویایی از زندگی مشترک و ناشکیبایی در مقابل مشکلات در میان جوانان به بالارفتن سن ازدواج و فروپاشی نهاد خانواده می انجامد که جلوگیری از این امر مستلزم ارایه دانش و فرهنگ صحیح به جوانان است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات