وکیل سعید مرتضوی گفت: امروز قرار است چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شکایت مرتضوی از فاضل لاریجانی و شکایت فاضل لاریجانی از مرتضوی برگزار شود.

به گزارش افکارنیوز ، سعید ایوبی وکیل پایه یک دادگستری که به عنوان وکیل شاکی از سوی آقای سعید مرتضوی پیگیر برخی شکایات است اظهار داشت: امروز ساعت ۱۶ چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده مربوط به سی دی آقای دکتر فاضل لاریجانی است.

وی ادامه داد: در این جلسه حسب اطلاع آقای مرتضوی یکی دیگر از قضات دعوت شده اند و از اینکه در این جلسه رسیدگی آقای فاضل لاریجانی حاضر می شود یا خیر اظهار بی اطلاع هستم.

ایوبی اظهار داشت: در این پرونده هم آقای مرتضوی از آقای فاضل لاریجانی شاکی هستند و هم آقای فاضل لاریجانی از آقای مرتضوی شکایت کردند و با توجه به اینکه این پرونده مربوط به حدود یک سال پیش است و تحقیقات مقدماتی آن با توجه به اینکه آقای مرتضوی دارای پایه قضایی هستند الزاماً می بایست توسط بازپرس انجام شود و سپس در دادگاه کیفری استان رسیدگی محاکماتی آن ادامه می یابد.

این وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: با توجه به اینکه بازپرس قبلی پرونده حجت الاسلام والمسلمین منصوری بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت بوده اند و این پرونده نیز ثبت شعبه نهم می باشد و ایشان حدود ۶ ماه است که به عنوان معاون دادستان سرپرست دادسرای ونک ویژه زمین خواری شده اند آقای مرتضوی صلاحیت ایشان در ادامه رسیدگی اعتراض دارند چون آقای منصوری دیگر بازپرس نیستند تا بتوانند در این پرونده ادامه رسیدگی داشته باشند.

ایوبی افزود: با توجه به اینکه آقای مرتضوی جمع سمت بازپرسی و معاون دادستانی به عنوان معدی العموم را در آقای منصوری حتی با ابلاغ ویژه مغایر موازین قانونی و آیین دادرسی می دانند زیرا بازپرس یک مقام مستقل در دادسرا بوده و مطابق بند «و» از ماده ۳ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب تحقیقات مقدماتی کلیه جرایم به عهده بازپرس می باشد و در بسیاری از موارد می تواند با دادستان اختلاف نماید حال آنکه معاون دادستان چنین حقی را ندارد و آقای مرتضوی معتقدند بازپرس فعلی شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت با توجه به انتقال جناب آقای منصوری و تغییر سمت ایشان صلاحیت ادامه رسیدگی دارند. مدارک با توجه به اینکه آقای منصوری ایشان را برای چهارمین مرتبه جهت ادامه رسیدگی به پرونده فاضل لاریجانی دعوت نموده اند امروز رأس ساعت مقرر در مراجع قضایی حاضر خواهند شد.

وکیل سعید مرتضوی در رابطه با محتوای شکایت مرتضوی از فاضل لاریجانی و روند رسیدگی به این شکایت گفت: این جانب در این پرونده به عنوان وکیل مداخله ندارم و مرتضوی شخصاً این دو پرونده را پیگیری می نماید. شکایت آقای مرتضوی از آقای فاضل لاریجانی این است که ایشان بعد از پخش سی دی در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه مطبوعاتی با مطبوعات و خبرگزاری های مختلف ادعا نمودند که هیچ مراجعه ای به سازمان تأمین اجتماعی نداشتند و صدای ایشان جعلی است در این رابطه آقای مرتضوی با ارائه مستندات در همان جلسه اول رسیدگی از ایشان شکایت کرده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات