گمرک چین از صادرات ۳۴.۹ محصول دارویی این کشور به ایران در ۱۱ ماهه ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد چین در این دوره ۵۸ تن خون به ارزش ۱.۱۷ میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۱۱ ماهه ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳،۲۹۴۷ تن محصولات دارویی به ایران صادر کرده است. این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن ۲۶۶۴ تن اعلام شده بود.

ارزش صادرات محصولات دارویی چین به ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برآورد شده است. این رقم برای مدت مشابه سال ۲۰۱۲ حدود ۱۸ میلیون و ۸۷۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر این اساس صادرات محصولات دارویی چین به ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۳ با رشد ۱۰ درصدی از نظر وزن و رشد ۸۵ درصدی از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۲ مواجه شده است.

بر اساس آمار گمرک چین، این کشور در ۱۱ ماهه ۲۰۱۳ بالغ بر ۵۸ تن خون انسان، خون حیوانی و فرآورده های خونی به ارزش ۱.۱۷ میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

آمریکا بزرگترین مقصد داروهای چینی در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۱۳ شناخته شده است. چین در این مدت ۹۳۵ میلیون دلار دارو به آمریکا صادر کرده است. استرالیا، آلمان، کره جنوبی و فرانسه نیز به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات