پسر جوان که در جریان درگیری باعث نابینایی مردی شده بود به پرداخت دیه و زندان محکوم شد.

به گزارش افکارنیوز ، ۱۳ خردادماه سال ۸۷ دو مرد جوان با مراجعه به پلیس با طرح شکایتی اظهار داشتند دیشب ساعت ۲۱: ۳۰ برای خرید از خانه مان در صادقیه خارج شدیم که سر کوچه با ۸ نفر از اراذل و اوباش که در حال مصرف حشیش بودند روبرو شده و به آنها تذکر دادیم آنها که حالت عادی نداشتند به طرف ما حمله ور شدند و با ضربات چاقو ما را مجروح کردند.

در ادامه شکات برای بررسی میزان صدمات به پزشکی قانونی معرفی شند که مشخص شد یکی از آنها از ناحیه چشم نابینا شده است. با انجام تحقیقات تکمیلی یکی از متهمان به نام سعید شناسایی و در عملیات پلیسی دستگیر شد.

سعید با معرفی دو شاهد به دادسرا مدعی شد در زمان درگیری در مسافرت بوده است. این در حالی بود که شکات او را به عنوان ضارب اصلی مورد شناسایی قرار دادند.

با تکمیل تحقیقات مقدماتی پرونده برای محاکمه به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات دادگاه این پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و از شکات خواستند مراسم قسامه را اجرا کنند که پس از اجرای این مراسم متهم به پرداخت نصف دیه کامل انسان، قیمت دو شتر و یک سال زندان محکوم شد.

با اعتراض سعید به حکم مجازاتش پرونده به شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات متهم را تایید کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات