دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان در مورد آخرین وضعیت پلنگ تنکابن گفت: با همکاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و موسسه رویان طی چند روز آینده جهت استخراج سلول های بنیادی، از سلول های مغز استخوان این پلنگ نمونه برداری خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر معماریان افزود: با توجه به اینکه برای اسپرم گیری نباید به حیوان بیهوشی عمیق داد و لازم است پلنگ دارای سطح مشخصی از هشیاری باشد، انجام این عمل در شرایط نیمه هشیاری با توجه به پرخاشگر بودن این پلنگ بسیار دشوار و خطرناک است.

پس از نمونه گیری از مغز استخوان و برداشت اسپرم، باید چند روز منتظر بمانیم تا روند تکثیر سلولها بررسی  و از موفقیت نمونه برداری اطمینان حاصل شود.

هم اکنون وضعیت عمومی ان پلنگ خوب است اما برای جلوگیری از احساس درد شدید در حیوان، از داروهای مسکن ضد درد استفاده می شود.

دکتر معماریان در مورد سرنوشت پلنگ تنکابن گفت: با توجه به اینکه قطع نخاع کامل و برگشت ناپذیر، ادامه زندگی برای این پلنگ بسیار سخت و رنج آور خواهد بود. به همین دلیل و بر اساس نظر تیم تخصصی دامپزشکان، این پلنگ به شیوه مرگ بدون درد با تزریق دوز بالای داروی بیهوشی از بین برده خواهد شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات