در پی وجود مشکل برخی افراد شاغل در مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی؛

در صورت تایید کمیته مشاغل سخت و زیان آور در اداره کار مبنی بر بازنشستگی بر اساس مشاغل سخت و زیان آور مشکلی از سوی تامین اجتماعی برای برقراری مستمری وجود ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، رضا معینی معاون بیمه ای تأمین اجتماعی غرب تهران  در خصوص بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور گفت: در چهاردهم مهر ماه سال ۸۰ قانونی تصویب شد که بر اساس این قانون بیمه شدگانی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به فعالیت هستند، صیانت شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد متقاضی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور بایستی با مراجعه به اداره کار فرم های مربوطه را پر کنند، تصریح کرد: متقاضیان با پر کردن فرم های شماره یک و شماره دو و پس از بررسی سخت و زیان آور بودن شغل آنها، قانون مشاغل سخت و زیان آور برایشان اجرا خواهد شد.

معاون بیمه ای تأمین اجتماعی غرب تهران یادآور شد: افرادی که ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار باشند به ازای هر سال سابقه بیمه، یک و نیم سال محاسبه و این افراد بازنشسته خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برخی از شاغلان در مشاغل سخت و زیان آور با وجود داشتن ۲۴ و یا حتی ۲۷ سال سابقه باز هم هنوز بازنشسته نشده اند، گفت: ممکن است این افرادی ۲۰ سال به صورت عادی سابقه داشته باشند و سه سال سابقه مشاغل سخت و زیان آور را داشته باشند که بر اساس قانون سابقه این فرد ۲۴.۵ سال خواهد بود که شامل بازنشستگی نخواهد شد.

معینی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی مجری تصمیمات کمیته مشاغل سخت و زیان آور است و اگر شغلی سخت و زیان آور تشخیص داده شود، مشکلی برای برقراری مستمری از سوی سازمان تأمین اجتماعی نداریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات