اعضای شورای شهر تهران امروز مثل جلسه های گذشته در مورد نوبت دهی، اعتراضات و تیکه پراکنی داشتند اما این بار هادی ساعی که به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه مسئول نوبت دهی به اعضاست از نحوه برخورد اعضا ناراحت شد و صندلی خود را به نشانه اعتراض ترک کرد و کنار معصومه آباد و صندلی های ردیف اول نشست.

به گزارش افکارنیوز ، هادی ساعی - عضو هیئت رئیسه شورا امروز در جریان سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران نسبت به نحوه برخورد اعضا با وی در جریان نوبت دهی دلخور شد و صندلی خود را دقایقی به نشانه اعتراض ترک کرد و لحظاتی بعد مسجدجامعی با ذکر یک صلوات از وی خواست تا به صندلی خود برگردد. در همین حین تعدادی از اعضا از جمله جدیدی و انصاری از اعضای شورای شهر تهران بالای سر او آمده و از وی خواستند دلخور نشود و به جای خود برگردد اما وی قبول نکرد و اعضا پشت سر هم برای وی صلوات می فرستادند. در نهایت با حضور مرتضی طلایی - نایب رییس شورای شهر تهران و خواهش وی از ساعی او به جای خود برگشت.

مسجدجامعی در ادامه با بیان اینکه ساعی تمام تلاش خود را برای رعایت نوبت دهی انجام می دهد، گفت: به زودی مشکل نوبت دهی در صحن شورا برطرف می شود. هادی ساعی هم با لحنی ناراحت گفت: برای من هیچ فرقی نمی کند که چه کسی اول صحبت کند اما اعضا طوری برخورد می کنند که انگار قصد و غرضی وجود دارد.

اما موضوع وقت دادن ها برای صحبت و تذکر به همینجا ختم نشد و معصومه آباد - عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به شوخی گفت: گرفتن وقت در شورا شانس می خواهد، ما از هفت صبح زنبیل گذاشته ایم تا صحبت کنیم. اقبال شاکری نیز خطاب به الهه راستگو یکی دیگر از اعضای هیئت رئیسه گفت: این وقت صحبت ما چه شد؟ ما از دیشب زنبیل گذاشته ایم و این شوخی ها و تیکه پراکنی های اعضای شورا در ادامه جلسه همچنان ادامه داشت.

جلسه امروز شورای شهر تهران تغییر جدی داشت و آن اضافه شدن لپ تاپ روی میز هر یک از اعضا بود. این اقدام شورای چهارم در ادامه فعال کردن اینترنت شورا برای اعضا و خبرنگاران صورت گرفته است که در سالهای گذشته وجود نداشت و در دوره جدید شاهد آن هستیم. این اقدام شورا بین خبرنگاران واکنش هایی را داشت که یکی از آنها این بود: " صحن شورا باکلاس شده" .

صحن شورای شهر تهران امروز بوی گل نرگس می داد چرا که روی میز هر یک از اعضا دسته ای گل نرگس به مناسبت روزهای ابتدایی ماه ربیع الاول گذاشته شده بود.

در جلسه امروز علیرضا دبیر - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به سالروز ۱۷ دی اشاره کرد و گفت: با نطق پیش از دستوری که آقای جدیدی در مورد پهلوان تختی و سابقه او گفت، به نظرم همه کشتی گیر ها یک جورهایی پروفسور هستند. من از یک ماه قبل وقت گرفتم برای نطق پیش از دستور امروز، اما فهمیدم آقای جدیدی از سه ماه قبل وقت گرفته اند.

در ادامه اظهارنظر دبیر، چمران در تذکری طنز آمیز گفت: آقای دبیر البته امروز سالگرد کشف حجاب هم هست. یادآور بشوید که منظورتان سالگرد پهلوان تختی بوده تا فکر نکنند سالگرد کشف حجاب را تبریک می گویید.

موضوع دکل های فشار قوی برق و روشنایی معابر یکی از مسائلی بود که تقریبا امروز همه اعضای شورای شهر تهران به صورت جداگانه در مورد آن به وزیر نیرو تذکر داده اند و برخی از آنها از جمله الهه راستگو با نام بردن از مناطقی نظیر جوادیه، شمیران نو، خاک سفید و تهرانپارس سعی کرده اند حساسیت این موضوع را بیشتر کنند.

چیت چیان، وزیر نیرو که امروز مهمان جلسه شورای شهر تهران بود، در مورد تبدیل پل هایی که روی مسیل های تهران نصب شده، به یک عامل اصلی برای بروز سیل هشدار داد.

وی گفت: باید در مورد پل هایی که در روی مسیل ها و رود دره های تهران نصب شده، مطالعه مجددی صورت گیرد، چرا که بسیاری از این پل ها پس از بروز بارندگی زیاد و جمع شدن آشغال و وسایل دیگر همراه آن، پشت این پل ها گیر کرده و مثل یک سد عمل می کنند که با شکستن پل، خانه های مردم اطراف آن را قطعا از بین خواهند برد.

در لحظات پایانی جلسه امروز شورای شهر تهران با اصرار دبیر و چند عضو دیگر شورا لایحه تعیین تعرفه برای ورودیه و خدمات در باغ پرندگان تهران مورد بررسی قرار گرفت اما چند اعضای کمیسیون نظارت _ حقوقی و سلامت _ محیط زیست شورای شهر تهران تذکرها و ایرادات جدی را در مورد وضعیت قرارداد، نگهداری و خرید و فروش پرندگان در آن و مسائل دیگر مطرح کردند که باعث شده موضوع اصلی تحت تاثیر قرار گیرد و از دستور جلسه خارج شود.

علی رضا دبیر - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران که مسئول کمیسیون اصلی بررسی این لایحه است در واکنش به این اقدام اعضا با لحنی عصبانی با تعدادی از اعضا صحبت کرد و در آخر با لحنی قهرگونه گفت: اگر پای دفاع از سرمایه گذار وسط باشد، آقایانی مثل آقای دوستی که بودجه ۱۵ هزار میلیاردی را به۱۷ هزار میلیارد افزایش می دهند بیشتر از من طرفدار سرمایه گذار هستند، و حالا که اینطور می خواهید باشد، اما بعدا نگوئید پیمانکار تخلف کرده!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات