یک دکترای داروسازی با بیان اینکه خطر مصرف الکل بسیار جدی است گفت: الکل علاوه بر جامعه، مشکلات خانوادگی و آسیب به محیط اطراف و هزینه های مهلکی وارد می کند.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر سید محمدباقر کمال الدین تنکابنی با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی گفت: سالیانه بیش از سه میلیون نفر در اثر بیماری های گوناگون از بیماری های قلبی تا سرطانهای مختلف دراثر مصرف الکل جان می سپارند.

وی گفت: در اغلب مواقع افراد مبتلا به الکل خودکشی می کنند ولی گاها مردم مصرف این ماده سمی را آنچنان که باید خطرناک تلقی نمی کنند.

این دکترای داروسازی با بیان اینکه خطر مصرف الکل بسیار جدی است گفت: الکل علاوه بر جامعه، مشکلات خانوادگی و آسیب به محیط اطراف و هزینه های مهلکی وارد می کند.

کمال الدین تنکابنی با اشاره به تحقیقات انجام شده در بریتانیا گفت: بر اساس نظرسنجی های انجام شده، هر یک از موادی که مورد بررسی قرار گرفته اند از صفر تا صد امتیازدهی شوند که براساس این ارزیابی الکل با ۷۲ امتیاز منفی، خطرناکترین ماده برای سلامتی انسان است.

وی افزود: در این تحقیق، پس از الکل، هروئین با ۵۵ امتیاز منفی و کوکائین با ۳۳ امتیاز منفی در رتبه ی سوم و چهارم قراردارند و سرانجام آمفتامین ها با ۲۳ امتیاز و حشیش با ۲۰ امتیاز و بنزودیازپین ها با ۱۵ امتیاز منفی به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

این دکترای داروسازی خاطر نشان کرد: ترک الکل بسیار مشکل تر از ترک مواد مخدر دیگر است که در ترک آن باید خانواده به شخص الکلی توجه بیشتری داشته باشند، چون در بعضی از موارد هنگام ترک الکل، دلیریوم و یک نوع دیوانگی حاصل شده که منجر به مرگ می شود.

وی گفت: برای ترک الکل، مصرف کنندگان باید مقدار مصرف الکل را به تدریج کم کنند تا موقعی که آب به جای الکل به کار رود و در این مدت است که شخص معتاد به الکل، مانند دیگر افراد سالم خانواده زندگی خوبی را آغاز می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات