نتایج مطالعات اخیر پزشکان سوئیسی تایید می کند که مصرف زیاد سبزی و میوه برای حفاظت از بدن در برابر بیماری آسم مفید و موثر است.

به گزارش افکارنیوز ، در این بررسی آزمایشگاهی که روی موش ها انجام گرفته مشاهده شد موش هایی که حجم زیادی فیبر خوراکی مصرف می کنند ریه هایشان کمتر دچار التهاب می شود. فیبر خوراکی در سبزیجات به میزان زیاد موجود است.

این پزشکان اظهار داشتند: با مشخص شدن نتایج آزمایشات روی موش ها، همین آزمایش ها را روی نمونه های انسانی نیز امتحان کردیم تا چگونگی تاثیر نوع ماده خوراکی بر رشد سلول های ایمنی و بیماری های خارج از شکم آشکار شود.

در مطالعات پیشین مشاهده شده بود که آسم و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) موجب واکنش های التهابی مشابه می شوند. همچنین افرادی که به این سندرم مبتلا می شوند دو برابر بیشتر با علائم آسم روبرو هستند.

IBS یک اختلال گوارشی شایع است که با علائم متعددی همچون گرفتگی روده ها، یبوست یا اسهال و احساس نفخ معده ظاهر می شود.

دکتر «بنیامین مارسلند» از دانشگاه «لائوسان» در سوئیس گفت: طی دهه های گذشته، موارد ابتلا به آسم در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته در حالی که مصرف مواد خوراکی حاوی فیبر در این کشورها پایین آمده است.

روزنامه دیلی میل اظهار کرد: رژیم های غذایی حاوی فیبر خوراکی می تواند فوائد زیادی برای بدن از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان های خاص داشته باشد و این بار نیز مشاهده شده که این ماده خوراکی حتی در پیشگیری از آسم نیز موثر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات