رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه طرح جابه جایی پایتخت شتاب زده و غیر کارشناسی است، گفت: اعضاء شورای شهر مخالف این طرح هستند.

به گزارش افکارنیوز ، احمد مسجدجامعی با اشاره به طرح انتقال پایتخت از سوی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: هرچند وقت یک بار مسائلی در خصوص جابه جایی پایتخت مطرح می شود.

وی تصریح کرد: چندی پیش برخی از نمایندگان بحث جداسازی ری و شمیرانات از تهران را داشتند و هم اینک نیز بحث جابه جایی پایتخت مطرح می شود که همه این مسائل غیر کارشناسانه است.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: ما باید برای رفع مشکل شهر تهران راهکار منطقی و اصولی اتخاذ کنیم، نه اینکه بخواهیم بار پایتخت را به شهر دیگری از کشور انتقال دهیم و این در واقع پاک کردن صورت مسئله حساب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون تهران با معضلاتی چون آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک، ساخت و سازهای غیر مجاز و غیره روبروست که برای رفع این مشکلات باید تمامی دستگاه ها و همچنین نمایندگان مجلس و شورای شهر با یکدیگر همکاری داشته باشند.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: قطعا جابه جایی پایتخت غیرمنطقی است و این طرح شتابزده است، چرا که در حال حاضر در بسیاری از شهرها میزان آلودگی هوا از شهر تهران بالاتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق اعضای شورای شهر تهران با جابه جایی پایتخت مخالف هستند، گفت: باید تدابیر لازم برای رفع مشکلات تهران اتخاذ شود که امیدواریم با توجه به فرصت دو ساله به طرح انتقال پایتخت کشور، راهکار مناسبی اتخاذ شود.

مسجدجامعی در ادامه با اشاره به تعامل دولت یازدهم با نمایندگان مردم در شورای شهر، افزود: خوشبختانه شاهد تعامل مثال زدنی در این دوره هستیم که در دوره های گذشته این تعامل و همکاری وجود نداشت که امیدواریم این تعامل باعث تصویب طرح ها و لوایح خوبی برای شهر تهران شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات