وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت به دنبال تقویت بیمه هاست تا بتواند با واقعی کردن تعرفه های درمان تصدی گری خود را در این زمینه کاهش دهد.

به گزارش افکارنیوز، سیدحسن قاضی زاده هاشمی امروز با اشاره به اینکه شرایط خوبی برای واگذاری برخی خدمات به بخش خصوصی فراهم شده است، اظهار کرد: دولت به دنبال تقویت بیمه ها است تا بتواند با واقعی کردن تعرفه های درمان تصدی گری خود را در این زمینه کاهش دهد و راه را برای ورود بخش خصوصی باز کند.

وی افزود: در برخی پروژه های نیمه تمام در کشور مانند ساخت بیمارستان، دانشگاه، پایگاه های اورژانس و دانشکده می توانیم از کمک خیرین و بخش خصوصی در ساخت و مدیریت آنها بهره بگیریم.

این مسئول ادامه داد: باید تعرفه ها منطقی شود تا بخش خصوصی از کمک به بخش دولتی منصرف نشود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تخصیص اعتبارات در بودجه سال ۹۳ در بخش آموزش و درمان گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات باشیم.

وزیر بهداشت از بررسی مشکلات پرستاران و پزشکان نیز خبر داد و افزود: ما هنوز در ابتدای راه هستیم و امیدورایم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم مشکلات این قشر از جامعه را نیز مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان سبزوار نسبت به شهرستان های دیگر تصریح کرد: آنچه مسلم بوده این است که با وجود این شرایط مناسب باز ۵۰ درصد از نیازهای موجود این شهرستان با امکانات دولتی برطرف نمی شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: کمبودهای زیادی در این شهرستان احساس می شود اما باید قبول کرد مناطقی در کشور وجود دارد که از امکانات کافی برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: کمبودهایی را در تعداد مراکز اورژانس، تخت های بیمارستانی، بیمارستان و در برخی از رشته ها داریم.

وزیر بهداشت گفت: آنچه در مدیریت کشور شاهد هستیم تلاش بی وقفه مدیرانی است که در راه خدمت به مردن با اخلاص پا در عرصه عمل نهاده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات