مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که بارش برف در تهران امروز ادامه دارد، گفت: امروز شدت بارش برف در استان خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمر، فارس و بوشهر پیش بینی می شود.

به گزارش افکارنیوز، احد وظیفه، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: سامانه بارشی از شب گذشته وارد کشور شده است که این سامانه امروز در جنوب غرب، جنوب، غرب و مرکز و بخشی از شرق و به سوی پراکنده شمال غرب و سواحل شمالی و دامنه جنوبی البرز سبب بارش برف و باران و وزش باد در مناطق جنوبی رعد و برق خواهد شد.

وی ادامه داد: یک شنبه با کاهش بارش برف از نوار غربی، بارش ها در مناطق شرق و جنوب و جنوب شرق و مرکز تداوم خواهد داشت. اواخر یک شنبه از مرز خارج می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز شدت بارش برف در استان خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمر، فارس و بوشهر پیش بینی می شود همچنین خلیج فارس نیز در ۲۴ ساعته آینده مواج خواهد بود.

وظیفه بیان کرد: در همین مدت وزش باد در اردبیل، گیلان، مازندران و سواحل غربی شدید است.

وی اظهار داشت: هوای تهران نیمه ابری و در برخی ساعات با بارش برق پراکنده همراه است که برای فردا صبح مه صبحگاهی پیش بینی می شود؛ ورامین، لواسان، دماوند، چیتگر، رباط کریم و شهریار نیز شاهد بارش برف خواهند بود که این موج از جنوب از مرز کشور خارج خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی عنوان کرد: آبعلی و فیروز کوه بارش برف وجود ندارد و همچنین بارش برف برای شهر تهران تنها امروز وجود دارد.

وظیفه گفت: حداکثر دمای هوای پایتخت برای فردا صبح به صفر درجه می رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات