رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شورای اسلامی ۳۰۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه کرده ایم که تصور می کنم حتما در صحن علنی مصوب خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز، دکتر عبدالرضا عزیزی در مراسم بزرگداشت روز ملی خون های نادر که هم اکنون در اداره کل انتقال خون استان تهران در حال برگزاری است به ضرورت ارتقای سطح سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: امروز شاخص های سلامت در تمام کشورها به صورت مرتب از سوی سازمان های جهانی در حال ارزیابی است و از طریق اینترنت و به صورت آنلاین در اختیار همه مردم قرار دارد. علی رغم اینکه در بسیاری از شاخص های مربوط به سلامت از رشد خوبی برخوردار هستیم، اما در برخی موارد نیز دچار عقب ماندگی هایی هستیم که لازم است جبران شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شاخص امید به زندگی و همچنین میزان مرگ و میر مادران در حین زایمان از جمله شاخص هایی هستند که پیشرفت خوبی داشته اند و اکنون نیز در حال بهبود هستند. از جمله عوامل مهم بهبود شاخص کاهش مرگ و میر مادران در حین زایمان، تلاش ها و اقدامات سازمان انتقال خون است که توانسته خون سالم و کافی را برای نجات بیماران نیازمند فراهم کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهیه خون سالم از دغدغه همیشگی جامعه بشری است، اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان انتقال خون نیز تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز در کشور است. انتقال خون ایران به ویژه در زمان جنگ تحمیلی تلاش های بسیاری کرد و با سازمان دهی مناسبی که داشت، توانست بر تعداد داوطلبان اهدای خون در ایران بیفزاید.

عزیزی ادامه داد: انتقال خون ایران به شاخص اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه دست یافته است و در زمینه حذف خون آلوده نیز موفق عمل کرده است.

وی در ادامه ضمن اعلام این خبر که حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت در سال ۹۳ اضافه شده است، گفت: وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و سخنرانی کرد که مورد توجه نمایندگان مجلس واقع شد و تصور نمی کنم این افزایش اعتبار، مخالفی در کمیسیون بودجه داشته باشد و حتما هم در صحن علنی مصوب خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این بودجه عملیاتی خواهد بود و حتما بیش از ۹۰ درصد آن تخصیص خواهد یافت. وزیر بهداشت به مقوله خون توجه ویژه دارد. ما نمایندگان هم کمک می کنیم سازمان انتقال خون بتواند سهم خود را از این نوع اعتبار بگیرد و وضعیت خود را ارتقا دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات