وزیر آموزش و پرورش، از بازنشستگی پیش از موعد در لایحه بودجه۱۳۹۳خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، دکتر علی اصغر فانی در حاشیه نشست مشترک روسای هیات های بدوی وادارات ارزیابی عملکرد وبازرسی درباشگاه فرهنگیان تهران، با اشاره به اینکه در سال های اخیر استخدام هایی بر آموزش و پرورش تحمیل شده است، افزود: این استخدام ها تعادل نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی را بر هم زد و مشکلات متعددی برای مدیریت برمنابع نیروی انسانی ایجاد کرد.

وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه بدون برنامه ریزی کاری صورت نمی گیرد، اظهار داشت: با برنامه ریزی می توان از معلمان مازاد دوره راهنمایی تحصیلی و دبیرستان برای تدریس در دوره ابتدایی استفاده کرد.

وی، ایجاد انگیزه در بین معلمان ابتدایی را ضروری دانست و تصریح کرد: پیشنهاد فوق العاده شغل برای معلمان دوره ابتدایی به معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ارائه گردید و موضوع در حال پیگیریست.

دکترفانی در ادامه خاطر نشان کرد: تا آخر اسفند ماه، سعی خواهیم کرد ساماندهی نیروی انسانی برای سال آینده روی کاغذ انجام و نقل و انتقالات سال آینده تحت تاثیر این ساماندهی قرار می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بازنشستگی پیش از موعد در لایحه بودجه دولت آمده است، افزود: در صورت تصویب این لایحه، نیروهای مازاد با تشویق و امتیاز و البته با انتخاب و اختیارخود از سیستم آموزش و پروش خارج خواهند شد و امیدواریم طی دو سال آینده عدم توازن نیروی انسانی را ساماندهی کنیم.

وی به افزایش ۲۶ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۳ اشاره کرد و یادآور شد: در بودجه سال ۱۳۹۳ ردیفی با عنوان کیفیت بخشی دیده شده است که در صورت تامین اعتبار، وضعیت آموزشی مخصوصا هنرستان ها تقویت خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات