۵۳ درصد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: اتوبوس های اسکانیا ۱۰ درصد از اتوبوس های کشور را تشکیل می دهد، در حالیکه ۵۳ درصد از تصادفات کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش افکارنیوز، سردار اسکندر مومنی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره کاهش خودروهای شماره گذاری شده در سال ۹۲ اظهار داشت: در سال ۹۲،۵۳۰ هزار خودرو شماره گذاری شده که نسبت به سال گذشته ۱۹/۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۳۴ هزار دستگاه خودرو امسال از رده خارج شده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته و همچنین در خصوص موتورسیکلت ها نیز ۲۲۸ هزار موتورسیکلت امسال شماره گذاری شده که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: امسال یک میلیون ۲۱۴ هزار گواهینامه جدید صادر شده که ۱۴درصد کاهش را نشان می دهد و در واقع منحنی سیر صعودی صدور گواهینامه با توجه به هرم سنی جمعیتی در حوزه تقاضای گواهینامه روند کاهشی را داشته که برای سال های آتی نیز این کاهش را پیش بینی می کنیم.

سردار مومنی با اشاره به آمار تصادفات در ۸ ماه ابتدای سال بیان داشت: با وجود افزایش سفرها در سال ۹۲ که افزایش ۱۱ درصدی را به همراه داشته کاهش ۷/۵ درصدی تصادفات را شاهد بوده ایم که براساس آن امسال ۱۰۵۰ نفر کشته شده اند.

وی با ادامه داد: ۵ استان بیشترین کاهش داشتند که به ترتیب استان های کرمان، خوزستان، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان را دربرمی گیرد و ۲۳ استان کاهش تصادفات را داشته اند و ۱۰ استان افزایش تصادفات داشته اند.

*کرمان کمترین و یزد بیشترین تصادفات جاده ای را داشته است و استان های یزد، کردستان، البرز، فارس و هرمزگان بیشترین تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.


سردار مومنی در ادامه تصریح کرد: در یک ماهه گذشته از آغاز طرح زمستانی علی رغم افزایش بارش ها کاهش ۶ درصد تصادفات را نسبت به زمستان سال گذشته داشته ایم که خواهش ما از همواره از هموطنان کاهش سفرهای غیر ضروری در زمستان است.

وی افزود: علی رغم کاهش سوانح در ۸ ماه ابتدایی سال، تصادفات خودروهای حمل و نقل عمومی افزایش داشته و ما همواره نسبت به فرسوده بودن حمل و نقل عمومی و عدم نظارت دقیق بر این ناوگان هشدار داده بودیم که خواهش ما از مسئولین ذی ربط افزایش نظارت بر این ناوگان است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی ما توسعه سایت راهبر ۱۲۰ است که از ابتدای افتتاح این سایت تاکنون بیش از ۱۶ میلیون مراجعه داشته که خدمات دریافت کردند.

*طرح کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی سوانح جاده ای هفته آینده به مجلس می رود


سردار مومنی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های مهم راهبر در سال های آتی طرح کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی سوانح و حوادث جاده ای کشور است که هفته آینده به مجلس و دولت ارائه می شود.

وی افزود: در این طرح ما برای چند سال آینده کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی حوادث را پیش بنی کرده ایم که این طرح نیاز به بودجه های هنگفت ندارد و اگر تنها یک سال اعتبارات حاصل از جرایم رانندگی را به این طرح اختصاص دهند محقق می شود چراکه در قانون نیز پیش بینی شده که جرایم حاصل از تخلفات رانندگی به همین امر اختصاص یابد.

سردار مومنی با اشاره به بخش های مختلف این طرح ادامه داد: از جمله مواردی که در این طرح در نظر گرفته شده در این طرح می توان به خروج خودروهای فرسوده، روزآمد شدن قانون و مقررات که هم اکنون نیز در مجلس یک فوریت آن تصویب شده است، تحت کنترل سیستم هوشمند قرار دادن ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر از جاده های برون شهری کشور اشاره کرد.

*اتوبوس های اسکانیا ۵۳ درصد از تصادفات کشور را به خود اختصاص داده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر افزایش تصادفات اسکانیا اظهار داشت: با وجود همه شرایط تولید و واردات در کشور برخی از خودروهای تولیدی در شان کشور ما نیست.

وی ادامه داد: اتوبوس های اسکانیا ۱۰ درصد ازاتوبوس های کشور را به خود اختصاص می هند درحالیکه ۵۳درصد از تصادفات کشورها نیز متعلق به همین خودروها است. .

وی افزود: داشتن برگه استاندارد کف حداقل ها است و در بزرگ ترین خودروسازان دنیا نیز زمانی که ایرادی به وجود می آید به دلیل داشتن برگ استاندار با ان مقابله نمی کنند بلکه مانع را رفع می کنند.

سردار مومنی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر صدور سند مالکیت بیان داشت: صدور سند مالکیت خودرو به صراحت در قانون آمده باید توسط پلیس انجام شود و در ماده ۲۲ مجلس نیز که در سال ۸۸ به تصویب رسید این موضوع به صراحت بیان شده است.

سردار مومنی با اشاره به بحث آلودگی هوا خاطرنشان کرد: آلودگی هوا نیز یکی دیگر از مباحث مهمی است که در طرح ارائه شده به مجلس به آن اشاره شده و باید توجه داشت که منتظر باد و باران و برف بودن مشکل آلودگی را حل نمی کند و اگر این گونه که هست برای آینده گان ما تنها آلودگی، تعطیلی و زوج و فرد باقی خواهد ماند و منشا آلودگی را باید از بین برد و که یکی از اصلی ترین راهکارهای آن ارتقای کیفیت خودروها و سوخت و رسیدن به استاندارد یورو ۵ است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات