رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به جای خالی توجه به کودک در فضای فرهنگی گفت: مدیریت شهری و مدیریت کلان کشور باید نسبت به مساله کودک حساس شوند.

به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام شهاب مرادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بازی، سرگرمی و آموزش کودک و نوجوان در خصوص ارزیابی خود از این نمایشگاه گفت: در طول برگزاری نمایشگاه کودک، مردم استقبال خوبی از نمایشگاه داشتند و این فضا نوعی جمع بندی از دارایی فرهنگی، بازرگانی، صنعتی و علمی جامعه ما در حوزه کودک است.

وی با تاکید بر جای خالی موضوع بازی و سرگرمی کودک در فضای فرهنگی کشور افزود: موضوع بازی و سرگرمی کودک مساله مهمی است که باید هم خانواده ها به آن توجه کنند و هم متولیان امر در دولت و بخش خصوصی به آن بپردازند.

حجت الاسلام شهاب مرادی با اشاره به اینکه در روزگار ما خبرهای تلخ از کشورهای مختلف و گاهی حتی ایران حکایت از وجود اعمال خشونت نسبت به کودکان دارد، گفت: جامعه باید نسبت به توجه و اهمیت دادن به کودک حساس شود؛ امر توجه و مهربانی به کودک موضوع مهمی است که در نگاه دینی هم بسیار سفارش شده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه اکنون در جامعه چند مساله فرهنگی نگران کننده است، اظهار داشت: جوانان قبل و بعد از ازدواج علاقه و رغبتی به فرزند دار شدن ندارند که حتما باید به این مساله توجه شود.

حجت الاسلام مرادی افزود: ده سال است در محافل مختلف به نبود فضای مناسب برای کودکان در مساجد اشاره کرده ام؛ در مساجد فضایی که مخصوص وضو گرفتن کودک باشد یا فضایی برای بچه ها به صورت مهد کودک که بتوانند در مراسم دینی و مذهبی حضور داشته باشند، وجود ندارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه بی توجهی به کودک ناشی از بی توجهی به بانوان است، گفت: باید به زن در جامعه احترام بیشتری بگذاریم و حفظ حرمت خانم ها را در نظر داشته باشیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فضای خالی فرهنگی در حوزه بازی کودک اظهار داشت: باید نسبت به بازی هایی که نیاز به اسباب بازی ندارند و یا نیاز به اسباب بازی ها و وسایل ساده دارند بیشتر توجه شود که این مهم نیاز به حمایت فرهنگی آموزش و پرورش و رسانه ها دارد.

حجت الاسلام شهاب مرادی در توضیح جایگاه کودکان در برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با توجه به دغدغه های رهبرمعظم انقلاب که در دیدار اخیر با شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت دغدغه های خود را بیان کردند، در سازمان فرهنگی هنری برنامه ریزی به دور از شتاب زدگی صورت گرفته تا همایش علمی بازی و سرگرمی کودک را برگزار کرده و همچنین فضاهای مناسب ومرتبط با کودکان را در فرهنگسراها ایجاد کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به مشکلات مالی پیشبرد این برنامه ها افزود: بودجه فعلی سازمان بسیار اندک است و از شورای شهر انتظار داریم کمک کنند تا بتوانیم به حداقل ماموریت ها بپردازیم؛ در گذشته مجلس مصوبه ای در خصوص بودجه سازمان فرهنگی هنری داشته که بعد ها تغییر کرده است و در حال حاضر متاسفانه حداقل های بودجه این سازمان هم تامین نمی شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: باید به مسائل جدی و اصلی مردم رسیدگی شود و انتظار داریم در این راه مسئولان شورای شهر با ما همراه باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات