ناباروری و هزینه های هنگفت درمان این مشکل به تازگی باری بر دوش زوج های جوان ایرانی شده است.

به گزارش افکارنیوز، ناباروری مشکلی است که این روزها خیلی از زوج های جوان را درگیر خود کرده است و این در حالی است که بیش از ۲۰ درصد از زوج های جوان در ایران مشکلات ناباروری دارند.

ماجرا چیست؟ چرا ناباروری در ایران زیاد است؟


اختلالات هورمونی، عفونت ها، آلودگی هوا، پارازیت ها، تنش ها و فشارهای زندگی روزمره ازجمله علت های مهم بروز مشکل ناباروری در ایران شناخته شده است.

بسیاری از زوج های ایرانی درباره مشکل ناباروری و علل به وجود آمدن آن و همچنین شیوه های درمان آن اطلاعات کمی دارند. همین موضوع سبب می شود که برای درمان به موقع یا حتی پیشگیری از به وجود آمدن این مسئله دچار غفلت شوند.

در بعضی از مواقع که زوج های ایرانی از این موضوع مطلع می شوند شال و کلاه کرده و برای درمان راهی خارج از کشور می شوند.

این در حالی است که هزینه درمان در ایران یک دهم هزینه درمان در خارج از کشور است، هزینه های درمان ناباروری به مؤلفه های زیادی بستگی دارد و مهم ترین قدم معاینه اولیه برای تشخیص نوع ناباروری است.

بعد از تشخیص نوع باروری مشخص می شود هزینه های درمان ناباروری چقدر خواهد شد که این هزینه برای هر زوج ممکن است کاملاً متفاوت باشد.

در این زمینه با رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان گفت و گویی داشتیم، در این گفت و گو زهرا شهشهان در مورد مرکز ناباروری این بیمارستان اظهار کرد: مرکز ناباروری شهید بهشتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که مرکزی کاملاً دولتی است.

وی با اشاره به توانمندی های این مرکز برای درمان ناباروری در ادامه افزود: این مرکز از نظر تجهیزات پزشکی کاملاً مجهز است و پزشکان این مرکز همه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هستند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی قسمت جنین شناسی این مرکز را زیر نظر پزشکان عضو هیئت علمی دانست و افزود: قسمت جنین شناسی این مرکز زیر نظر پزشکان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مرکز اورولوژی مردان هم دایر است و قسمت زنان هم زیر نظر پزشک زن اداره می شود.

*۳۵درصد مراجعین به این مرکز موفق به باروری شده اند


مسئول باروری و ناباروری شهید بهشتی در مورد دولتی بودن هزینه ها در این مرکز افزود: هزینه های درمانی در این مرکز کاملاً دولتی است.

پیمان صالحی با اشاره به اینکه ۳۵درصد کسانی که به این مرکز مراجعه می کنند موفق به باروری شده اند افزود: از مجموع کلیه بیمارانی که به این مرکز مراجعه و تحت درمان قرارگرفته اند یا عمل جراحی برای آنها انجام شده یا تحت درمان با روش های کمک دارویی قرارگرفته اند ۳۵درصد ازاین تعداد مراجعین منجر به باروری شده اند.

مسئول باروری و ناباروری شهید بهشتی گفت: در بسیاری از موارد بیمارانی که به این مرکز مراجعه می کنند از زوج هایی هستند که دارای مشکلات بسیار پیچیده بوده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات