وکیل مدافع باقر اسدی گفت: دومین جلسه محاکمه موکلم اول بهمن ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار می شود.

به گزارش افکارنیوز، هوشنگ پوربابایی اظهار داشت: پس از ارسال پرونده به دادگاه انقلاب چندی قبل نخستین جلسه دادگاه به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

وی افزود: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات موکلم اول بهمن ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می شود و طی این مدت موفق شدم پرونده را به طور کامل مطالعه کنم.

این وکیل دادگستری درباره اتهامات باقر اسدی گفت: بر اساس کیفرخواست موکلم متهم به اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام شده که با اشاره به مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی برای وی درخواست مجازات شده است.

بر اساس ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی کند به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد. همچنین در ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی آمده، هرگاه دو نفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نمایند که جرایمی بر ضد امنیت داخلی یا خارج کشور مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهند شد.

خبر دستگیری باقر اسدی، دیپلمات ارشد کشورمان اردیبهشت ماه امسال به رسانه ها کشیده شد. دیپلماتی که با ۶۱ سال سن و ۳۰ سال خدمت، همین اواخر بازنشسته شده بود و پیش از این مسوولیتهایی متعددی داشته است. آخرین مسوولیت این دیپلمات معاون دبیرکل گروه هشت بوده و در استانبول مستقر بوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات